izpis_h1_title_alt

Eksperimentalna karakterizacija aerodinamičnih lastnosti kril z nizko vitkostjo
ID Kambič, Nejla (Avtor), ID Bobovnik, Gregor (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu, ID Kutin, Jože (Komentor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (34,04 MB)
MD5: 2378E2CD308BB8D52740B2316B367440

Izvleček
Aerodinamične lastnosti aerodinamičnih profilov nam orišejo njihove najpomembnejše karakteristike, zanemarijo pa vpliv končne dolžine krila. Dolžina in majhna vitkost krila v veliki meri vplivata na zračni tok okrog krila. S ciljem določiti vpliv vitkosti krila na njegove aerodinamične lastnosti smo v okviru zaključnega dela skonstruirali in izdelali nosilni mehanizem za krilo, ki omogoča nastavljanje vpadnega kota le-tega. Izvedli smo meritve hitrostnega polja v merilni sekciji vetrovnika in meritve aerodinamičnih sil, ki delujejo na krilo majhne vitkosti. Pridobljeni rezultati kažejo, da se tokovni pojavi ob krilu skladajo s teoretičnimi napovedmi, vendar merilna sekcija oz. velikost modela krila ni primerna za eksplicitno primerjavo dobljenih vrednosti z vrednostmi v literaturi.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:aerodinamične sile, krilo, vitkost, vetrovnik, Prandtlova teorija vzgonske linije, inducirani upor, hitrostno polje, laser Dopplerjeva anemometrija
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FS - Fakulteta za strojništvo
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:[N. Kambič]
Leto izida:2022
Št. strani:XXIV, 54 str.
PID:20.500.12556/RUL-142238 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:629.7:533.692(043.2)
COBISS.SI-ID:137878019 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:27.10.2022
Število ogledov:1177
Število prenosov:172
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Experimental characterisation of aerodynamic properties of wing with low aspect ratio
Izvleček:
Aerodynamic characteristics of airfoils outline their most important properties but disregard the effect of wing length. Wing length and small aspect ratio affect airflow around the wing. With the goal of determining this effect on the aerodynamic properties of the wing, we designed and constructed a mechanism that enabled us to set the wing's angle of attack. We measured the velocity field in the wind tunnel test section and aerodynamic forces on a small aspect ratio wing. The results confirm theoretical predictions of airflow behaviour around the wing, however, the test section or the wing model size are not suitable for direct comparison of measured values with values we find in literature.

Ključne besede:aerodynamic forces, wing, aspect ratio, wind tunnel, Prandtl lifting line theory, induced drag, velocity field, laser Doppler anemometry

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj