izpis_h1_title_alt

Konstrukcija optimalnega železniškega tira po terenu : magistrsko delo
ID Gačnik, Katarina (Avtor), ID Jaklič, Gašper (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (5,50 MB)
MD5: EBF420264E5005817504CFAE1818CB95

Izvleček
Iskanje optimalne poti po terenu je problem s katerim se v praksi pogosto srečamo, posebej v gradbeništvu. Pri načrtovanju novih prometnih poti naletimo na več težav. Prva izmed njih je reprezentacija terena, ki je ponavadi podan z množico višinskih točk. Pogosto v ta namen uporabimo odsekoma linearne funkcije, da poiščemo ploskev, ki dane točke interpolira. Žal pa uporaba slednjih ne generira ploskve, ki bi zadoščala pogojem gladkosti zadostne stopnje, zato se bomo v prvih poglavjih naloge posvetili teoriji aproksimacije in interpolacije z gladkimi ploskvami. Naslednji temi, ki se ju bomo dotaknili, sta izbira kriterija optimalnosti ter algoritem za iskanje optimalne poti. Na koncu si bomo ogledali konkreten primer izračuna optimalne poti vlaka iz Divače v Koper, kjer bomo minimizirali prevoženo razdaljo. Iz mreže danih višinskih točk bomo z uporabo linearne interpolacije narisali relief terena, nato pa ob danih omejitvah na ploskev vrisali krivuljo optimalne poti. Pri njeni izgradnji bomo upoštevali omejitev naklona terena ter omejitev maksimalnega kota zavoja. Dobljene rezultate bomo primerjali z obstoječo progo in načrtom drugega tira.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:triangulacija, aproksimacija, optimalna pot, Dijkstrov algoritem
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Organizacija:FMF - Fakulteta za matematiko in fiziko
Leto izida:2022
PID:20.500.12556/RUL-141589 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:517.5
COBISS.SI-ID:124347907 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:01.10.2022
Število ogledov:379
Število prenosov:32
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Construction of an optimal railway track on a terrain
Izvleček:
Finding the optimal route through the terrain is a problem often encountered in practice, especially in the construction industry. Planning a new transportation route presents several challenges - one of them is an accurate representation of the terrain which is usually determined through multiple height points. The common approach uses linear spline interpolants to find a surface which interpolates the given points. The disadvantage of doing so is that interpolants aren’t smooth and don’t meet the standards required. To address this, we will first examine the theory of approximation and interpolation of smooth surfaces. Secondly, we will look into the criterion of optimality and the shortest path algorithm. Finally, we will attempt to calculate the optimal route of the train track between Divača and Koper using minimised travel distance. From a set of given points we will generate a terrain using linear spline interpolation over which we will attempt to draw the shortest path. To achieve this, the maximum allowed steepness of the terrain and the maximum allowed angle at a turn point will be used. We will then compare our results to the existing track and the current plan for the new one.

Ključne besede:triangulation, approximation, optimal path, Dijkstra’s algorithm

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj