izpis_h1_title_alt

»Odtenek občutja«: reprezentacija notranjega življenja v Stendhalovi pripovedi
ID Čelhar, Aja (Avtor), ID Marinčič, Katarina (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (676,30 KB)
MD5: A3C0716CF62A0041C19AC4DFAC80D0A4

Izvleček
Stendhal pokaže v svojih romanih zgodnje zanimanje za psihološko razsežnost literarnih oseb. V središče literarne pripovedi postavi osebno doživetje, pri tem pa se poslužuje raznolikih in pogosto zelo izvirnih pripovednih tehnik, ki mu omogočijo prikazati notranja življenja junakov. To magistrsko delo s pomočjo diskurzivne analize preučuje različne pripovedne tehnike v Parmski Kartuziji (1839) in ponazarja, kako Stendhal približa pripoved subjektivnosti literarnih oseb. Prvi del, ki je teoretičnega značaja, razširi tradicionalno tipologijo pripovednih tehnik ter vzpostavi tri ključne kategorije: reprezentacijo misli, zaznav in psiholoških stanj. Drugi, analitični del raziskuje pripovedne tehnike v Parmski Kartuziji. Preučuje posebnosti Stendhalove rabe teh tehnik in jih postavi v kontekst razvoja romana v 19. stoletju. Magistrsko delo se vključuje v razpravo o pomenu subjektivnosti v Stendhalovi pripovedi in postavlja pod vprašanje mit o Stendhalu kot modernistu pred svojim časom.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:Stendhal, diskurzivna analiza, pripovedne tehnike, notranji monolog
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Leto izida:2022
PID:20.500.12556/RUL-141477 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:30.09.2022
Število ogledov:527
Število prenosov:81
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:»The Nuance of Sentiment«: The Representation of Inner Life in Stendhal's Narration
Izvleček:
Stendhal exhibits in his novels an early interest in the psychology of literary characters. Placing subjective experience at the centre of literary narrative, he uses diverse and often very creative narrative strategies that allow him to represent the inner lives of his heroes. Drawing on discourse analysis, this thesis examines the modes of representation in The Charterhouse of Parma (1839) in order to explore how Stendhal orients the narrative towards the subjectivity of his characters. The first part, which is theoretical in nature, extends the traditional typology of the modes of representation to establish three categories of interest: the representation of thought, perception, and psychological states. The second, analytical part consists of the study of narrative processes in The Charterhouse of Parma. It traces the specificities in Stendhal’s usage of them and contextualises his methods in the evolution of the novel in the 19th century. The thesis contributes to the discussion about the centrality of subjectivity in Stendhal’s prose and readdresses the myth of Stendhal as a modernist writer ahead of his time.

Ključne besede:Stendhal, discourse analysis, modes of representation, interior monologue

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj