izpis_h1_title_alt

Povezava genetske epistemologije Jeana Piageta in enaktivizma Ezequiela Di Paola
ID Verbič, Katarina (Avtor), ID Markič, Olga (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (351,62 KB)
MD5: 0F9E25FF2323BAA271B4DB370B2A5958

Izvleček
Diplomska naloga se osredotoča na pomembnost zaznave v teoriji udejanjene kognicije. Kakor v svojem članku predlaga Di Paolo (2017), kot izhodiščna teorija zaznavnega učenja služi Piagetova genetska epistemologija, natančneje vidik, da se »kognitivne strukture porajajo iz ponavljajočih se senzomotoričnih vzorcev, ki omogočajo, da je delovanje zaznavno vodeno« (Varela et al., 2017: 274). Glavno vprašanje naloge je v kolikšni meri, če sploh, je možno združiti teoriji, ki se na prvi pogled razlikujeta v kar nekaj temeljnih stališčih, predvsem pri vprašanju funkcije reprezentacije, in posledično, če je preplet možen, na kakšen način. Najprej s bom posvetila splošnejši predstavitve obeh teorij in nato na kratko pomembnosti telesa in zaznave, ne zgolj kot pred-lingvističnima pojmoma, temveč kot podlago in vedno prisoten temelj v našem delovanju in razvoju. Kot mesto združitve bo nato služila teorija gradnje senzomotoričnega védenja s pomočjo miselnih procesov ekvilibracije, asimilacije in akomodacije, razumljene kot jih predstavi Piaget, na teoretični podlagi udejanjene kognicije, kjer je za spoznavo nujno medsebojno delovanja sveta in organizma. Preplet teorij bo posredno odgovarjal tudi na vprašanje Menonovega paradoksa, kako je s trenutnimi shemami védenja možno usvojiti novo znanje.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:udejanjena kognicija, zaznava, genetska epistemologija, shema, uravnoteženje
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Leto izida:2022
PID:20.500.12556/RUL-140126 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:133993219 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:11.09.2022
Število ogledov:1264
Število prenosov:84
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:The connection between Jean Piaget’s genetic epistemology and Ezequiel Di Paolo’s enactivism
Izvleček:
The thesis focuses on the importance of perception in the theory of enacted cognition. As Di Paolo (2017) suggests in his article, Piaget's genetic epistemology serves as the starting point for perceptual learning theory, more precisely the aspect that "cognitive structures arise from repeated sensorimotor patterns that allow action to be perceptually guided" (Varela et al., 2017: 274). The main question of the paper is to what extent, if at all, it is possible to combine the two theories, which at first glance differ in quite a few fundamental points of view, especially regarding the question of the function of representation and, consequently, if the interweaving is possible, in what way. First, I will focus on a more general presentation of both theories and then briefly on the importance of the body and perception, not only as pre-linguistic concepts, but as a basis and an ever-present foundation in our functioning and development. The theory of building sensorimotor knowledge with the help of thought processes of equilibration, assimilation, and accommodation, understood as presented by Piaget, on the theoretical basis of enactive cognition, where cognition requires the interaction of the world and the organism, will then serve as a place of unification. The interweaving of theories will also indirectly answer the question of Meno's paradox, how it is possible to acquire new knowledge with current schemes of knowledge.

Ključne besede:enactive cognition, perception, genetic epistemology, scheme, equilibration

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj