izpis_h1_title_alt

Grafična rekonstrukcija rimskega mozaika s prizorom ugrabitve Evrope
ID Oštir, Gregor (Avtor), ID Gabrijelčič Tomc, Helena (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu, ID Kočevar, Tanja Nuša (Komentor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (6,99 MB)
MD5: C1460AF44C7BB7412DD1E271B803F91A

Izvleček
Namen diplomskega dela je bila izdelava digitalne grafične rekonstrukcije celotnega rimskega mozaika s prizorom ugrabitve Evrope. Cilj je bil, da se mozaik predstavi na potujoči medmuzejski razstavi Ženske zgodbe in natančno določi zaporedje korakov digitalne grafične rekonstrukcije. V teoretičnem delu je predstavljen rimski mozaik kot najbolj vzdržljiva oblika dekorativne umetnosti, ki se je ohranila skozi zgodovino. Predstavljeni so antični mozaiki na Slovenskem, s poudarkom na mozaiku s prizorom ugrabitve Evrope. Predstavljene so najpogosteje uporabljene tehnike zajema podatkov pri rekonstrukciji mozaikov in primerjava med njimi. Razložena je tudi razlika med pojmoma digitizacija in digitalizacija. V eksperimentalnem delu so predstavljeni materiali in metode, uporabljene pri rekonstrukciji mozaika. To v grobem vključuje izdelavo linijskih izrisov mozaika na podlagi ohranjenega dela mozaika, fotogrametrični zajem mozaika in obdelavo ter izdelavo rastrske rekonstrukcije celotnega mozaika v razmerju 1 : 1. V rezultatih in razpravi je predstavljena končna grafična rekonstrukcija rimskega mozaika, vključno z manjkajočimi deli, ki jo je mogoče uporabiti v najrazličnejše namene. Predstavljene so ugotovljene prednosti in slabosti delovnega procesa rekonstrukcije in primerjava s podobnimi primeri dosedanjih rekonstrukcij. V zaključku je izpostavljen pomen grafične rekonstrukcije pri ohranjanju kulturne dediščine. Diplomsko delo bi lahko z nekaterimi izboljšavami predstavljalo standardni postopek pri nadaljnjem delu na področju grafičnih rekonstrukcij mozaikov in drugih arheoloških objektov.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:digitalna grafična rekonstrukcija, kulturna dediščina, rimski mozaik, fotogrametrija
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Organizacija:NTF - Naravoslovnotehniška fakulteta
Leto izida:2022
PID:20.500.12556/RUL-139895 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:08.09.2022
Število ogledov:797
Število prenosov:119
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Graphic reconstruction of Roman mosaic with scene of abduction of Europa
Izvleček:
The purpose of this diploma thesis was to create a digital graphic reconstruction of the entire Roman mosaic with the scene of The Abduction of Europa. The aim was to present the mosaic on a travelling inter-museum exhibition Women's Stories and to specify the exact sequence of the steps following up to a digital graphic reconstruction. In the theoretical part of this diploma thesis, the Roman mosaic is described as the most durable form of decorative art form that has been preserved throughout history. Ancient mosaics in Slovenia are presented, with an emphasis on the mosaic with the scene of The Abduction of Europe. The most commonly used techniques of data collection in mosaic reconstruction as well as a comparison between them are also discussed in the theoretical part. The experimental part covers the materials and methods that have been used in the mosaic reconstruction. This roughly includes the production of line drawings of the mosaic based on the preserved part of the mosaic, the photogrammetric capture, the production, and the processing of 1:1 ratio raster reconstruction of the entire mosaic. The final graphic reconstruction of the Roman mosaic is presented under the topic of results and discussion, including the missing parts, which can be used for a wide variety of purposes. The advantages and disadvantages of the reconstruction workflow are described, as well as the comparison with similar examples of previous reconstructions. The conclusion highlights the importance of graphic reconstruction in the preservation of cultural heritage. The thesis could, with some improvements, be a standard procedure for further work in the field of graphic reconstruction of mosaics and other archaeological objects.

Ključne besede:digital graphic reconstruction, cultural heritage, Roman mosaic, photogrammetry

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj