izpis_h1_title_alt

Akustična analiza in optimizacija dirkalnega avtomobilskega izpušnega sistema.
ID Curk, Tim (Avtor), ID Prezelj, Jurij (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (2,20 MB)
MD5: 354485897ED70D35C4A1408358051925

Izvleček
Avtomobili z notranjim izgorevanjem ustvarjajo različne hrupe, hrup izpušne cevi je med njimi najglasnejši. Potrebno je izvedeti, kakšne doprinose k dušenju zvoka imajo različni dušilni elementi celotnega izpušnega sistema in jih nato predelati in dodelati z uporabo simulacijskih orodij ter tako preveriti zvočno raven in padec le-te skozi celoten sistem. Pregledu celotne teoretične osnove izpušnih komponent in njihovega delovanja sledi preizkus v fizični obliki s pomočjo merilnih orodij nato pregled trenutno vgrajenih elementov sistema in predstavitev možnih nadgradenj ter udejanjanje teh v simulacijah. S pomočjo računalniških orodij primerjamo rezultate predelav s trenutnim izpušnim sistemom ter prikažemo primerjavo zvočne ravni simulacije in meritev in opredelimo verodostojnost tovrstne simulacije in morebitno nadaljnjo uporabo pri razvijanju izpušnih sistemov.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:motor z notranjim zgorevanjem, akustika cevi, aeroakustika, izpušni sistem, dirkalnik, frekvenčni odziv, akustična simulacija, dušilci zvoka
Vrsta gradiva:Zaključna naloga
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:FS - Fakulteta za strojništvo
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:[T. Curk]
Leto izida:2022
Št. strani:XV, 34 f.
PID:20.500.12556/RUL-139758 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:519.876.5+534.6(043.2)
COBISS.SI-ID:122255107 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:07.09.2022
Število ogledov:782
Število prenosov:74
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Acoustic analysis and optimization of a performance automotive exhaust system.
Izvleček:
Internal combustion automobiles produce a variety of noises, the loudest of which is the exhaust pipe noise. It is necessary to find out the contribution to sound attenuation of different silencing elements of the whole exhaust system and then to process and/or refine them using simulation tools to check the sound level and its drop through the whole system. An overview of the overall theoretical basis of exhaust components and their operation is followed by a physical test using measurement tools, then an overview of the currently installed system components and a presentation of possible upgrades and their implementation in simulations. Using computer aided tools, we compare results of the conversions with the current exhaust system and show the comparison betweeen simulated and physically measured noise levels to determine the validity of such simulations and possible further use in exhaust development.

Ključne besede:internal combustion engine, pipe acoustics, aeroacoustics, exhaust system, exhaust system, race car, frequency response, acoustic simulation, silencers

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj