izpis_h1_title_alt

Spoznavanje prostorskih ključev preko slikanja po opazovanju na prostem
ID Rogelj, Jerca (Avtor), ID Jerčič Jakob, Anja (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://pefprints.pef.uni-lj.si/7327/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
V svojem diplomskem delu sem raziskala spoznavanje prostorskih ključev preko slikanja po opazovanju na prostem. V prvem delu diplomske naloge sem naredila kratek pregled likovnega razvoja otrok starosti 13, 14 in 15 let s poudarkom na načinih upodabljanja prostora ter otrokovi razvojni težnji k realizmu. V nadaljevanju sem opredelila prostor v slikarstvu in prostorske ključe oz. globinska vodila ter jih postavila v kontekst vizualne in likovne realnosti. Natančneje sem raziskala diferenciacijo barvne intenzitete toplosti in hladnosti, torej atmosfersko in barvno perspektivo, ter opazovanje barv pri slikanju krajine po opazovanju. Definirala sem pojem plenerizem in naredila kratek zgodovinski pregled njegovega razvoja ter hkrati izpostavila doprinos k nadaljnjemu razvoju slikarskih strategij. Sledi opredelitev pouka na prostem, njegovih prednosti ter ovir pri izvedbi. Teoretični del sem zaključila z obrazložitvijo aktivnega likovnega gledanja in likovnega mišljenja po teoretiku Milanu Butini, ter z obrazložitvijo, kako tovrstno opazovanje in mišljenje pri učencih razvijemo skozi likovno prakso. V drugem delu diplomske naloge sem pridobljeno teoretično znanje reflektirala skozi lastno izkušnjo slikanja krajine po opazovanju. Izpostavila sem prednosti pristopa in težave, na katere lahko naleti začetnik, ter kako jih obiti. Slike, ki so nastale v procesu, sem analizirala s poudarkom na uporabi raznih prostorskih vodil. Za konec pa sem se osredotočila na vprašanje primernosti slikanja po opazovanju na prostem za učence 8. in 9. razreda osnovne šole.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:slikanje na prostem
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Leto izida:2022
PID:20.500.12556/RUL-139329 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:119000323 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:07.09.2022
Število ogledov:391
Število prenosov:41
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Learning about depth guides through outdoor observation painting
Izvleček:
The diploma thesis researches learning about depth guides through outdoor observation painting. The first section is an overview of the artistic development in children between the ages of 13 and 15. It focuses on the ways they depict space and on the child's developmental tendency towards realism. The next section defines space in painting as well as depth guides that are put in the context of the visual and artistic reality. Atmospheric and color perspective as well as observation of colors in outdoor observation painting are discussed in more detail. The following section defines the term plein air painting, gives an overview of its development and highlights its contribution to the further development of painting strategies. Next, outdoor classes are described with their advantages and constraints to their implementation. The theoretical part ends with the explanations of active artistic observation and artistic thinking according to Milan Butina and with the explanation on how they are developed in pupils through creating art. The second part of the thesis shows the theoretical knowledge through a personal experience of outdoor observation painting. The advantages of the approach and the problems a beginner might encounter are highlighted and solutions on how to circumvent them are offered. The paintings produced in the process are analyzed focusing on the use of depth guides. The last part treats the question of how appropriate this technique is for pupils at ages 14 and 15.

Ključne besede:painting outdoors

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj