izpis_h1_title_alt

Vpliv videoanalize in modeliranja eksperta na razvoj tehnike plezanja pri začetnikih : magistrsko delo
ID Okršlar, Luka (Avtor), ID Blagus, Rok (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu, ID Debevec, Tadej (Komentor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (3,10 MB)
MD5: DA99A8195F328F2644428B8B51C6CC4E

Izvleček
Plezanje je izrazito gibalen šport, ki zahteva obvladovanje več plezalnih tehnik, te pa nam omogočajo optimalno gibanje po plezalni steni. Učenje pravilne plezalne tehnike je osnova za začetne vadbe plezanja, ki jo lahko dopolnimo z uporabo vedenjskih analitičnih postopkov. Videoanaliza in modeliranje eksperta sta dva možna postopka, ki ju lahko uporabimo v vzgojno-izobraževalnem ali trenažnem procesu. Pokazala sta obetavne rezultate pri različnih športih. Gre za prvo randomizirano kontrolno raziskavo, ki je preučevala vpliv videoanalize in modeliranja eksperta na razvoj treh specifičnih plezalnih tehnik (zasuk kolena navznoter, nalaganje na peto in nalaganje na nogo). V raziskavo je bilo vključenih 30 preizkušancev (20 žensk), naključno razdeljenih v eno od dveh skupin. Eksperimentalna skupina je v vadbi z intervencijo plezala probleme z verbalno povratno informacijo, video povratno informacijo in modeliranjem eksperta, kontrolna skupina pa je v vadbi z intervencijo plezala probleme z verbalno povratno informacijo. Raziskavo smo izvedli v plezalnem centru Bolder Scena, v katerem so preizkušanci opravili 5 obiskov – prvi obisk je bil namenjen oceni začetnega stanja, temu so sledile tri vadbene enote z intervencijo, nato pa še zadnji obisk, ki je bil namenjen oceni končnega stanja. Videoposnetke preizkušancev v začetnem in končnem stanju sta ocenila dva eksperta z večletnimi plezalnimi izkušnjami. Za ugotavljanje razlik med skupinama smo primerjali ocene začetnega in končnega stanja. Rezultati so se po petih vadbenih enotah bistveno izboljšali v obeh skupinah (p=0,001), vendar je bilo pri eksperimentalni skupini zabeleženo izboljšanje večje kot pri kontrolni skupini, predvsem pri nalaganju na nogo (p=0,017). Izboljšanje pri nalaganju na peto (p=0,75) in zasuku kolena navznoter (p=0,052) je bilo podobno pri obeh skupinah. Primerjava je pokazala, da intervencijski paket z dodatkom videoanalize in modeliranjem eksperta k trenirani plezalni vadbi potencialno lahko izboljša natančnost izvajanja plezalnih tehnik. Vpeljava takega intervencijskega paketa lahko vodi do hitrejšega in varnejšega napredka v plezalnih sposobnostih in ravni plezanja vadečih.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:plezanje, tehnika, videoanaliza, modeliranje eksperta, učenje
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FŠ - Fakulteta za šport
Leto izida:2022
PID:20.500.12556/RUL-139065 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:120584963 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:30.08.2022
Število ogledov:1191
Število prenosov:127
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:influence of expert modeling and video analysis on the sport climbing technique development in novice climbers
Izvleček:
Climbing is a multifaceted sport that requires a mastery of several climbing techniques, which allows the climber to move optimally on the climbing wall. Learning the correct climbing technique is crucial, particularly at an early stage of climbing development, and can be optimized by using various behavioural analysis procedures. Video analysis and expert modelling are two particularly pertinent procedures that can be used in the educational or training process and have shown promising results in various sports. This is the first randomized control study to examine the impact of video analysis and expert modeling on the development of climbing techniques in novice climbers in three specific climbing techniques - drop knee, heel hook, and high step. The 30 participants (20 women) included in this study were randomly divided into the following two groups: 1) the experimental group, in which the participants climbed problems with verbal feedback, video feedback and expert modelling in the intervention phase, and 2) the control group, in which the participants climbed problems with only verbal feedback. The study was conducted at the Scena bouldering climbing centre, where the participants completed 5 research visits: An assessment of the participants’ baseline condition was conducted on the first visit, which was followed by three training sessions/visits, during which climbing was conducted in line with the intervention outlined above. During the last visit, an assessment of the participants’ final condition was conducted. Videos of the participants’ climbing execution during the baseline visit and the final visit were evaluated by two experts with many years of climbing experience. To determine the differences between the groups, the expert scores of the baseline condition and the final condition were compared. After 5 visits, results improved significantly in both groups (p=0,001), but more so in the experimental group than in the control group, especially for high step (0,017). Improvement in heel hook (p=0,75) and drop knee (p=0,052) was similar in both groups. Comparisons showed that the intervention package, with the addition of video analysis and expert modeling, can potentially improve the accuracy of performing climbing techniques. Introduction of such an intervention package can lead to faster and safer progress in climbing skills and the climbing level of novice climbers.

Ključne besede:climbing, technique, video analysis, expert modeling, learning

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj