izpis_h1_title_alt

Eventizacija in komodifikacija politike na Instagramu
ID Crnović, Deja (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (1,68 MB)
MD5: 5CFAE2549F9712F62A99C5D77B64CE99

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:mediatizacija, politiki, neoliberalizem, depolitizacija, politični diskurz, eventizacija, spletna družbena omrežja, Instagram, uprizarjanje
Vrsta gradiva:Članek v reviji
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:FDV - Fakulteta za družbene vede
Datum objave:30.06.2021
Leto izida:2021
Št. strani:Str- 409-427, 492
Številčenje:Letn. 58, št. 2
PID:20.500.12556/RUL-138785 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:32-051:316.77:316.472.4
ISSN pri članku:0040-3598
DOI:10.51936/tip.58.2.409-427 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:70846211 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:17.08.2022
Število ogledov:402
Število prenosov:54
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del revije

Naslov:Teorija in praksa : revija za družbena vprašanja
Skrajšan naslov:Teor. praksa
Založnik:Visoka šola za politične vede, Visoka šola za politične vede, Visoka šola za sociologijo, politične vede in novinarstvo, Fakulteta za sociologijo, politične vede in novinarstvo, Fakulteta za družbene vede
ISSN:0040-3598
COBISS.SI-ID:763652 Povezava se odpre v novem oknu

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:The eventisation and commodification of politics on instagram
Izvleček:
Politika 21. stoletja je zaradi mediatizacije, eventizacije in vdiranja tržne logike v politično polje vedno bolj personalizirana. V ospredju niso politike, temveč osebe, ki delujejo v političnem polju. Politiki in političarke so s svojim delovanjem blizu zvezdnikom in zvezdnicam, saj privid kompetence bolj kot v političnem delovanju črpajo v svoji zasebnosti oziroma osebnih vrednotah. Dosegajo ga z uprizarjanjem določenega spola in razreda, s pomočjo česar se v populistični maniri približujejo "ljudstvu" oziroma "navadnemu človeku". Članek analizira uprizarjanje moškosti in razreda ter posledično depolitizacijo prek Instagrama na primeru dveh predsednikov držav, Boruta Pahorja in Aleksandra Vučića. Čeprav oba predsednika v svojem domačem političnem polju delujeta populistično in občasno tudi domačijsko, na njunih profilih na Instagramu prevladuje uprizarjanje kozmopolitske, v primeru Pahorja pa tudi nove, narcisoidne moškosti. Medtem ko Vučić daje prednost objavam s tujimi voditelji z mednarodnih srečanj, je pri Pahorju bistveno več fotografij iz njegove zasebnosti in domačega okoljaDue to mediatisation, eventisation and the influence of market logic, the politics of the 21st century has become increasingly personalised. Instead of a political agenda, the forefront of politics is taken over by the people/personas who work in politics. Politicians are therefore ever more like celebrities since the illusion of their competence is provided by their personal life and values. This is achieved by performing a certain gender or class to enable them to mover closer to the ordinary person in a populistic manner. The article examines gender and class performativity and consequently the depoliticisation seen on the Instagram profiles of two state leaders: the President of Slovenia Borut Pahor and the President of Serbia Aleksandar Vučić. While both presidents are known for their populism, occasionally even domesticity, in their respective national contexts their Instagram photos express cosmopolitanism and, in the case of Pahor, new, narcissist masculinity. Whereas Vučić prefers to post photos of himself meeting international leaders, Pahor's Instagram is filled with photos from his private life and the national environmen

Ključne besede:mediatisation, politicians, neoliberalism, depolitisation, political discourse, eventisation, performing gender, razred, online social networks, Instagram

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj