izpis_h1_title_alt

Izobraževanje odraslih za trajnostni razvoj v luči teorij transformativnega učenja
ID Košmerl, Tadej (Avtor), ID Mikulec, Borut (Avtor)

URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://www.sodobna-pedagogika.net/clanki/02-2022_izobrazevanje-odraslih-za-trajnostni-razvoj-v-luci-teorij-transformativnega-ucenja/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
V prispevku razpravljamo o pomenu izobraževanja odraslih za trajnostni razvoj, navezujoč se na Agendo 2030 za trajnostni razvoj, ki so jo leta 2015 sprejeli Združeni narodi. Pokažemo, da cilji agende temeljijo na dveh v osnovi nezdružljivih filozofijah, ter izpostavimo, da je temeljno vprašanje izobraževanja (odraslih) za trajnostni razvoj vprašanje o tem, kdo, kaj in v kakšnem obsegu naj bi se transformiral. Odgovor na zastavljeno vprašanje iščemo v teorijah transformativnega učenja in njenih izpeljavah na področju izobraževanja odraslih. Na podlagi pregleda literature ugotavljamo, da izobraževanje odraslih za trajnostni razvoj dosega zastavljene učinke takrat, ko se spremembe na ravni mišljenja, čustvovanja in delovanja odražajo v posameznikovem svetovnem nazoru, vedênju, epistemologiji in/ali ontologiji, ki trajno spreminjajo njegove načine bivanja v svetu, kakor tudi ko tovrstno izobraževanje temelji na ontologijah odnosnosti, ki predpostavljajo medsebojno povezanost vseh oblik življenja.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:transformativno učenje, trajnostni razvoj, izobraževanje odraslih, Jack Mezirow, andragogika
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Status publikacije:Objavljeno
Različica publikacije:Objavljena publikacija
Datum objave:01.06.2022
Leto izida:2022
Št. strani:Str. 11-25, 164-179
Številčenje:Letn. 73, št. 2
PID:20.500.12556/RUL-138390 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:374.7
ISSN pri članku:0038-0474
COBISS.SI-ID:115790083 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:19.07.2022
Število ogledov:350
Število prenosov:50
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del revije

Naslov:Sodobna pedagogika
Skrajšan naslov:Sodob. pedagog.
Založnik:Zveza društev pedagoških delavcev Slovenije
ISSN:0038-0474
COBISS.SI-ID:761348 Povezava se odpre v novem oknu

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Adult education for sustainable development from the perspective of transformative learning theories
Izvleček:
This article discusses the importance of adult education for sustainable development in light of the 2030 Agenda for Sustainable Development adopted by the United Nations in 2015. It exhibits that the agenda’s Sustainable Development Goals are based on two fundamentally incompatible philosophies and that the central question of (adult) education for sustainable development is who and what should transform—and to what extent. For this reason, the theory of transformative learning and its different approaches to adult education are discussed. Based on a literature review, we argue that adult education for sustainable development meets its desired outcomes when changes in thinking, emotions and actions are reflected in individuals’ worldviews, epistemology, ontology and behaviours in such a way that irreversibly changes their way of living in the world, as well as when such education is based on ontologies of relationality that assume the interrelations of all forms of life.

Ključne besede:sustainable development, adult education, transformative learning

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj