izpis_h1_title_alt

Prešernova poezija v osnovni šoli
ID Debeljak, Renata (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (1,70 MB)
MD5: C7B0728290F72B326360E95EB4D9C927
URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://centerslo.si/simpozij-obdobja/zborniki/obdobja-40/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
V prvem delu prispevka je predstavljena analiza Prešernove poezije v starem (2011) in posodobljenem (2018) učnem načrtu za slovenščino ter v ponujenih učnih gradivih za osnovno šolo. Drugi del prispevka pa prikazuje izbor Prešernove poezije v 8. in 9. razredu osnovne šole, prvi učenčev stik z besedilom, načine sprejemanja, vrste branja, pri čemer so pomembne vse stopnje bralnega procesa – doživljanje, razumevanje in vrednotenje –, ob upoštevanju pregleda minimalnih in temeljnih standardov. Ob konkretnih primerih so prikazane nadaljnje faze šolske interpretacije s poglobljenim razvijanjem učenčeve sporazumevalne zmožnosti, kritičnega razmišljanja in ustvarjalnosti do razumevanja besedila.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:slovenska književnost, slovenska poezija, slovenski pesniki, osnovna šola, pouk književnosti, sporazumevalne zmožnosti, romantika, France Prešeren
Tipologija:1.16 - Samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Leto izida:2021
Št. strani:Str. 319-326
PID:20.500.12556/RUL-137900 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:821.163.6-1.09Prešeren F.:373.3
DOI:10.4312/Obdobja.40.319-326 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:91875587 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:05.07.2022
Število ogledov:875
Število prenosov:73
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del monografije

Naslov:Slovenska poezija
Uredniki:Darja Pavlič
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:Znanstvena založba Filozofske fakultete
Leto izida:2021
ISBN:978-961-06-0542-3
COBISS.SI-ID:83371267 Povezava se odpre v novem oknu
Naslov zbirke:Obdobja
Številčenje v zbirki:40
ISSN zbirke:1408-211X

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Izvleček:
The first part of the article provides an analysis of Prešeren’s poetry in both curricula for Slovene language, i.e., the one from 2011, and the updated one from 2018. It also offers an analysis of Prešeren’s poetry in the Slovene language course books. The second part presents a selection of Prešeren’s poetry in years 8 and 9 of primary school, the students’ first contact with the text, methods of acceptance and types of reading, where all the stages of the reading process are important – experience, understanding and evaluation, which embrace the minimum and basic learning aims. Specific examples show further phases of school interpretation, with in-depth development of the student’s communicative ability, critical thinking and creativity.

Ključne besede:Slovenian literature, Slovenian poetry, Slovenian poets, primary school, literature lessons, communicative ability, Romanticism, France Prešeren

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj