izpis_h1_title_alt

Učinkovitost kognitivnega treninga z zbirko Misleca pri otrocih v srednjem otroštvu
ID Strojnik, Zala (Avtor), ID Podlesek, Anja (Avtor)

URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite http://psiholoska-obzorja.si/article?id=533 Povezava se odpre v novem oknu
.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (597,12 KB)
MD5: 90F018DA2A811A49B2F29329D6C6F4CD

Izvleček
Študije na področju učinkovitosti kognitivnega treninga ne kažejo enotnih rezultatov. Medtem ko so se v nekaterih pokazali pozitivni učinki treninga na fluidno inteligentnost ter druge kognitivne sposobnosti, se v drugih niso. Študij, ki bi preverjale učinkovitost kognitivnega treninga pri normativnih otrocih, je malo. Prav tako so redke študije, ki vključujejo večpodročni kognitivni trening. Namen naše raziskave je bil ugotoviti, kakšen je vpliv kognitivnega treninga v obliki rednega reševanja miselnih nalog iz zbirke Misleca na kognitivne sposobnosti v obdobju srednjega otroštva. V raziskavi je sodelovalo 38 otrok povprečne starosti 8 let in 5 mesecev (SD = 3 mesece), ki so bili po naključju razdeljeni na polovici, v eksperimentalno in kontrolno skupino. Po začetnih testiranjih fluidne inteligentnosti, verbalne fluentnosti, delovnega spomina, sposobnosti preklapljanja, inhibicije in vidno-prostorskega načrtovanja so se za eksperimentalno skupino pričeli treningi, ki so potekali v obdobju šestih tednov po trikrat na teden. Otroci so po vsakem posameznem treningu poročali o motivaciji za trening. Kontrolna skupina je bila pasivna. Po šestih tednih so sledila ponovna testiranja s kognitivnimi testi. Rezultati so pokazali pozitiven vpliv treninga na dosežke na Ravenovih Barvnih progresivnih matrikah kot meri fluidne inteligentnosti, medtem ko se učinek treninga na ostale kognitivne sposobnosti ni pokazal. Rezultati so prav tako pokazali, da se je zdel otrokom trening zanimiv in so bili večinoma motivirani pri reševanju nalog.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:kognitivni trening, kognitivna psihologija, kognitivni procesi, spoznavne sposobnosti, fluidna inteligentnost, izvršilne funkcije, otroci, srednje otroštvo, Barvne progresivne matrice, Testna baterija za merjenje izvršilnih funkcij, Test sledenja TMT, Test verbalne fluentnosti
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Datum objave:01.01.2021
Leto izida:2021
Št. strani:Str. 88-100
Številčenje:Letn. 30
PID:20.500.12556/RUL-136667 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:159.95-053.5
ISSN pri članku:2350-5141
DOI:10.20419/2021.30.533 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:62559747 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:13.05.2022
Število ogledov:1030
Število prenosov:91
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del revije

Naslov:Psihološka obzorja. Znanstveno-strokovna psihološka revija Društva psihologov Slovenije
Založnik:Društvo psihologov Slovenije
ISSN:2350-5141
COBISS.SI-ID:271603200 Povezava se odpre v novem oknu

Licence

Licenca:CC BY 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.sl
Opis:To je standardna licenca Creative Commons, ki daje uporabnikom največ možnosti za nadaljnjo uporabo dela, pri čemer morajo navesti avtorja.
Začetek licenciranja:07.05.2021

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Effectiveness of cognitive training with the 'Misleca' exercise book in middle childhood
Izvleček:
Studies on the effectiveness of cognitive training do not show consistent results. While some have shown positive effects of the training on fluid intelligence and other cognitive abilities, others have not. Studies of the effectiveness of cognitive training in normative middle childhood children and studies on multicomponent cognitive training are rare. The aim of our study was to investigate the effect of cognitive training in the form of regular solving of mental tasks from the 'Misleca' manual on cognitive abilities in middle childhood. Thirty-eight children with a mean age of 8 years 5 months (SD = 3 months) were randomly divided into two halves, forming an experimental and a control group. After the pre-tests to measure fluid intelligence, verbal fluency, working memory, switching ability, inhibition and visuo-spatial planning, the experimental group participated in the training, which was conducted three times a week over a period of six weeks. After each session the children reported on their motivation for the training. The control group was passive. After six weeks, cognitive tests were carried out again. The results showed a positive eff ect of the training on the Raven's Coloured Progressive Matrices score as a measure of fluid intelligence, while no effect on other cognitive abilities was observed. The results also showed that the children found the training interesting and that the majority were motivated to solve the tasks.

Ključne besede:brain training, cognitive psychology, cognitive processes, cognitive ability, fluid intelligence, executive function, children, middle childhood, Coloured progressive matrices, Trail-making test TMT

Projekti

Financer:ARRS - Agencija za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije
Številka projekta:P5-0110
Naslov:Psihološki in nevroznanstveni vidiki kognicije

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj