izpis_h1_title_alt

Analiza vzrokov za nastanek razpoke v zgornji šalčki krmilnega ležaja karbonskega kolesa
ID Šmon, Valentin (Avtor), ID Oman, Simon (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu, ID Nagode, Marko (Komentor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (10,53 MB)
MD5: 77FEA0AF215D206F5A6D1576006F0F25

Izvleček
Zaključna naloga zajema analizo razpoke v zgornji šalčki krmilnega ležaja karbonskega kolesa Specialized Enduro 2021. Zanimalo nas je, če je za njen nastanek kriva oblika šalčke ali napačna izbira karbonskega kompozita oz. usmerjenost vlaken. Za analizo smo uporabili predpostavko o homogenosti materiala, izvedli pa smo jo glede na standard testiranja okvirjev koles. Uporabili smo programsko orodje Abaqus, analizo pa izvedli po metodi končnih elementov. Na osnovi rezultatov analize lahko predpostavimo, da so za nastanek razpoke problematične upogibne napetosti v aksialni smeri. Maksimum napetosti se nahaja drugje kot je nastala razpoka. Razpoka je posledica usmerjenosti vlaken.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:okvir gorskega kolesa, analiza poškodbe, vzroki nastanka razpoke, predpostavka homogenosti, metoda končnih elementov, napetostna analiza
Vrsta gradiva:Zaključna naloga
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:FS - Fakulteta za strojništvo
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:[V. Šmon]
Leto izida:2022
Št. strani:XV, 38 f.
PID:20.500.12556/RUL-135933 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:620.168:620.1(043.2)
COBISS.SI-ID:104057859 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:02.04.2022
Število ogledov:610
Število prenosov:107
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Analysis of the reasons for crack initiation in the upper headset bearing cup of a carbon fiber bike
Izvleček:
The final thesis analyzes the crack in the upper headset bearing cup of a carbon fiber mountain bike Specialized Enduro 2021. We were interested in finding out whether the cup's shape or the wrong choice and orientation of the carbon composite were to blame for its formation. For the analysis, we used the assumption of material homogeneity and performed it accordingly to bicycle safety standard tests. We used the Abaqus software and performed the analysis using the finite element method. The results indicate that bending stress in an axial direction is the most problematic for crack formation. The maximum stress is located elsewhere than the crack has formed and propagated. The crack has appeared due to the orientation of the carbon fibers.

Ključne besede:mountain bike frame, crack analysis, causes of cracks, the assumption of homogeneity, the finite element method, stress analysis

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj