izpis_h1_title_alt

Citizens' attitudes towards local services accountability and transparency – the case of the Sarajevo Canton
ID Lazović-Pita, Lejla (Avtor), ID Pijalović, Velma (Avtor), ID Šćeta, Lamija (Avtor), ID Peštek, Almir (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (450,97 KB)
MD5: 5BF7126203FEC1B87792A40019EDB1A9
URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite http://cepar.fu.uni-lj.si/index.php/CEPAR/article/view/521 Povezava se odpre v novem oknu
URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://cepar.fu.uni-lj.si/index.php/CEPAR/article/view/542 Povezava se odpre v novem oknu
Opis: Pristajalna stran s povzetki v slovenščini za celotno številko revije.

Izvleček
Purpose: The aim of this paper is to evaluate the perceived downward accountability and transparency of two public services – water supply and sewage and local road maintenance – in the Sarajevo Canton in Bosnia and Herzegovina (BiH). Design/Methodology/Approach: An opinion survey 1 on a sample of 250 respondents and four binomial regressions were conducted to measure the factors that affect the perceived downward accountability and transparency of the two public services. Findings: The results of binomial logit regressions indicate that in terms of perceived accountability and transparency of water supply and sewage, significant variables include gender, education, and satisfaction with the price the respondents pay for such service. Significant variables for perceived local road maintenance accountability include satisfaction with regular and winter local road maintenance, while for perceived transparency an additional significant variable is education. Academic contribution to the field: Although publications and literature dealing with the implementation of New Public Management in developed countries are plentiful, this is not the case in transition countries. The paper examines the case of the Sarajevo Canton and contributes to the research of perceived downward accountability and transparency. It may serve as a basis for further studies on public sector management in other local communities or small transition countries. Originality/Value: The paper contributes to the limited empirical literature regarding the perceived accountability and transparency and suggests ways to improve such.

Jezik:Angleški jezik
Ključne besede:public services, perceived accountability, perceived transparency, citizens, Sarajevo Canton, binomial logit regression
Vrsta gradiva:Članek v reviji
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:FU - Fakulteta za upravo
Status publikacije:Objavljeno
Različica publikacije:Objavljena publikacija
Leto izida:2021
Št. strani:Str. 27-43
Številčenje:Vol. 19, no. 2
PID:20.500.12556/RUL-135077 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:352:35(497.6Sarajevo)
ISSN pri članku:2591-2240
DOI:10.17573/cepar.2021.2.02 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:90195971 Povezava se odpre v novem oknu
Opomba:
Povzetek v slov. jeziku se nahaja na koncu revije, na str. 154.
Datum objave v RUL:22.02.2022
Število ogledov:799
Število prenosov:170
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del revije

Naslov:Central European public administration review
Skrajšan naslov:CEPAR
Založnik:Fakulteta za upravo
ISSN:2591-2240
COBISS.SI-ID:293849600 Povezava se odpre v novem oknu

Licence

Licenca:CC BY 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.sl
Opis:To je standardna licenca Creative Commons, ki daje uporabnikom največ možnosti za nadaljnjo uporabo dela, pri čemer morajo navesti avtorja.
Začetek licenciranja:30.11.2021

Sekundarni jezik

Jezik:Slovenski jezik
Naslov:Odnos državljanov do odgovornosti in transparentnosti javnih služb – primer kantona Sarajevo
Izvleček:
Namen: Namen članka je oceniti, kako državljani zaznavajo odgovornost in transparentnost dveh javnih služb – komunalne službe in službe za vzdrževanje cest – v kantonu Sarajevo v Bosni in Hercegovini (BiH). Zasnova/Metodologija/Pristop: Dejavnike, ki vplivajo na zaznavanje odgovornosti in transparentnosti omenjenih javnih služb, smo merili s pomočjo ankete med 250 uporabniki in štirih binarnih logističnih regresij. Ugotovitve: Rezultati binarne logistične regresije kažejo, da so pri zaznavanju odgovornosti in transparentnosti komunalne službe pomembne spremenljivke spol, izobrazba in zadovoljstvo s ceno, ki jo uporabniki plačajo za to storitev. Pomembne spremenljivke pri zaznavanju odgovornosti službe za vzdrževanje lokalnih cest vključujejo zadovoljstvo z rednim in zimskim vzdrževanjem lokalnih cest, pri zaznavanju transparentnosti pa je pomembna spremenljivka tudi izobrazba. Akademski prispevek k znanstvenem področju: Čeprav je publikacij in literature na temo novega javnega managementa v razvitih državah veliko, pa so te v tranzicijskih državah precej bolj skope. Članek obravnava primer kantona Sarajevo in prispeva k raziskavi zaznavanja odgovornosti in transparentnosti, obenem pa ponuja izhodišče za nadaljnje proučevanje upravljanja javnega sektorja v drugih lokalnih skupnostih ali manjših tranzicijskih državah. Izvirnost/Vrednost: Članek dopolnjuje sicer omejeno literaturo o zaznavanju odgovornosti in transparentnosti ter ponuja rešitve za izboljšave na tem področju.

Ključne besede:javne službe, zaznana odgovornost, zaznana transparentnost, državljani, kanton Sarajevo, binarna logistična regresija

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj