Namen: Namen članka je oceniti, kako državljani zaznavajo odgovornost in transparentnost dveh javnih služb – komunalne službe in službe za vzdrževanje cest – v kantonu Sarajevo v Bosni in Hercegovini (BiH).
Zasnova/Metodologija/Pristop: Dejavnike, ki vplivajo na zaznavanje odgovornosti in transparentnosti omenjenih javnih služb, smo merili s pomočjo ankete med 250 uporabniki in štirih binarnih logističnih regresij.
Ugotovitve: Rezultati binarne logistične regresije kažejo, da so pri zaznavanju odgovornosti in transparentnosti komunalne službe pomembne spremenljivke spol, izobrazba in zadovoljstvo s ceno, ki jo uporabniki plačajo za to storitev. Pomembne spremenljivke pri zaznavanju odgovornosti službe za vzdrževanje lokalnih cest vključujejo zadovoljstvo z rednim in zimskim vzdrževanjem lokalnih cest, pri zaznavanju transparentnosti pa je pomembna spremenljivka tudi izobrazba.
Akademski prispevek k znanstvenem področju: Čeprav je publikacij in literature na temo novega javnega managementa v razvitih državah veliko, pa so te v tranzicijskih državah precej bolj skope. Članek obravnava primer kantona Sarajevo in prispeva k raziskavi zaznavanja odgovornosti in transparentnosti, obenem pa ponuja izhodišče za nadaljnje proučevanje upravljanja javnega sektorja v drugih lokalnih skupnostih ali manjših tranzicijskih državah.
Izvirnost/Vrednost: Članek dopolnjuje sicer omejeno literaturo o zaznavanju odgovornosti in transparentnosti ter ponuja rešitve za izboljšave na tem področju.
|