izpis_h1_title_alt

Ocena potreb po dolgotrajni oskrbi v Občini Krško : diplomsko delo
ID Arh, Sandra (Avtor), ID Benčina, Jože (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (2,68 MB)
MD5: 8B50DE50D2F8317F1F79483F5B1A9311

Izvleček
Prvi del naloge temelji na raziskavi sistemov dolgotrajne oskrbe v naprednejših državah Evropske unije, kot so Avstrija, Nizozemska in Finska. Opiše trenutno ureditev sistema v Sloveniji in ureditev sistema iz predloga Zakona o dolgotrajni oskrbi 2020. Cilj prvega dela raziskave je ugotoviti podobnosti, razlike in skupne značilnosti sistemov dolgotrajne oskrbe. Postavili smo si raziskovalno vprašanje, ali so sistemi dolgotrajne oskrbe urejeni različno v izbranih državah. Ugotovili smo, da noben sistem ni enak drugemu in se sistemi prilagajajo glede na posebnosti posamezne države oziroma potrebe državljanov. Vsem je skupno, da se financirajo iz javnih sredstev in da imajo veliko vlogo pri organizaciji dolgotrajne oskrbe, lokalne oblasti. Noben zakon na področjih dolgotrajne oskrbe v teh izbranih državah ni popoln in ga s pravilniki in aneksi ter celo z reformami tudi dopolnjujejo in nadgrajujejo. V drugem delu naloge smo odgovorili na dve raziskovalni vprašanji; in sicer ali si občani občine Krško želijo preživeti starost v lokalni skupnosti in ali bi bili občani pripravljeni doplačevati storitve na svojem domu, če ne bi zmogli več sami poskrbeti zase, da bi lahko čim dlje ostali doma. Raziskali smo profil občine Krško, pomembne akterje na področju starih in potrebnih pomoči, ter s pomočjo izbranih vzorcev prebivalcev na podlagi anket ugotoviti potrebe po dolgotrajni oskrbi v občini Krško. Ugotovili smo, da občina z akterji dobro skrbi za starejše občane in imajo že načrtovano zasnovo dezinstitucionalizacije v lokalni skupnosti. Občani občine Krško želijo preživeti starost v občini v primeru, da bodo potrebovali pomoč tretje osebe. Več kot polovica anketirancev je pripravljena plačevati storitve v zameno, da bi lahko čim dlje ostali v domačem okolju. Če bi morali izbirati, bi najraje preživeli starost doma, kot drugo bi izbrali oskrbovano stanovanje, nato gospodinjsko skupnost, na zadnjem mestu bi izbrali dom starejših občanov. Na podlagi pridobljenih zbranih podatkov smo ugotovili, da bodo občine v Sloveniji imele veliko vlogo pri implementiranju Zakona o dolgotrajni oskrbi v lokalno skupnost in s pridobljeno analizo potreb po dolgotrajni oskrbi v občini Krško pomagali pri lažjem načrtovanju dolgotrajne oskrbe v njihovi lokalni skupnosti.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:sistemi dolgotrajne oskrbe, starejši in potrebni pomoči, zakonodaja, dezinstitucionalizacija, Slovenija, EU, Občina Krško
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:FU - Fakulteta za upravo
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:[S. Arh]
Leto izida:2021
Št. strani:XI, 106 str.
PID:20.500.12556/RUL-134431 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:364-738(479.4:EU)
COBISS.SI-ID:93405955 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:13.01.2022
Število ogledov:1602
Število prenosov:659
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Asseessment of long-term carne needs in the Municipality of Krško
Izvleček:
The first part of the thesis is based on a study of long-term care systems in more advanced countries of the European Union, such as Austria, the Netherlands and Finland. It describes the current regulation of the system in Slovenia and the regulation of the system from the Proposal for the Long-Term Care Act 2020. The aim of the first part of the research is to determine the similarities, differences and common characteristics of long-term care systems. We asked ourselves the research question of whether long-term care systems are regulated differently in selected countries. We found that no system is the same as another and the systems are adapted to the specifics of each country or the needs of citizens. What they all have in common, however, is that they are financed from public funds and that they play a major role in the organization of long-term care, local authorities. No law in the field of long-term care in these selected countries is complete and is supplemented and upgraded with regulations and annexes and even reforms. In the second part of the thesis, we answered two research questions, namely whether the citizens of the municipality of Krško want to spend their old age in the local community and whether the citizens would be willing to pay extra for services at home if they could no longer take care of themselves. stay at home longer. We researched the profile of the municipality of Krško, important actors in the field of old and necessary assistance, and with the help of selected samples of the population based on surveys to determine the need for long-term care in the municipality of Krško. We found that the municipality with its actors takes good care of senior citizens and they already have a planned concept of deinstitutionalization in the local community. The citizens of the municipality of Krško want to spend their old age in the municipality in case they need the help of a third party. More than half of the respondents are willing to pay for services in exchange for being able to stay in their home environment for as long as possible. If they had to choose, they would prefer to spend their old age at home, and secondly, they would choose a serviced apartment, then a household community, and last but not least, a home for the elderly. Based on the obtained data, we found that municipalities in Slovenia will play a major role in implementing the Long-Term Care Act in the local community and with the acquired analysis of long-term care needs in the Municipality of Krško help facilitate long-term care planning in their local community.

Ključne besede:long-term care systems, elderly and in need, legislation, deinstitutionalisation, Slovenia, EU, Municipality of Krško

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj