izpis_h1_title_alt

Pojmovanje svetega v Hölderlinovih Poznih himnah z vidika Heideggerjeve filozofije umetnosti
ID Bizjak, Blaž (Avtor), ID Širca, Alen Albin (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (1,06 MB)
MD5: 04427DE63E2B37E77471F0C3D35F408B

Izvleček
V magistrskem delu najprej predstavimo Heideggerjevo filozofijo umetnosti, nato se posvetimo njegovi interpretaciji dveh, za to nalogo, ključnih Hölderlinovih himen, »Kot če na praznik …« in »Spomin«, kjer se seznanimo s pojmovanjem svetega, povezanega z omenjeno filozofijo umetnosti. Heidegger v svoji interpretaciji daje poseben pomen pesnikom, katere predstavi kot posrednike med božjim svetom in ostalimi ljudmi. Posledica tega posredništva so umetniška dela. V skladu s Heideggerjevo filozofijo je lepota eden od načinov, kako resnica bistvuje kot neskritost (alétheia). Če povežemo pojme resnica, lepota in dobrota, lahko zaključimo, da umetniška dela vsebujejo spoznavno, estetsko in etično komponento. Nato s filozofskega vidika opredelimo pojem svetega in ga povežemo s teorijo o numinoznem. Opazimo, da se tudi v drugih Hölderlinovovih poznih himnah kažejo elementi numinoznega. Heideggerjev filozofski pristop do literature je le eden izmed številnih možnih.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:filozofija umetnosti, literarna teorija, Martin Heidegger, Friedrich Hölderlin, pesništvo, sveto, numinozno, alétheia
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Leto izida:2021
PID:20.500.12556/RUL-131753 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:03.10.2021
Število ogledov:613
Število prenosov:44
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Conception of sacred in Hölderlin’s Late hymns from the aspect of Heidegger’s phylosophy of art
Izvleček:
In this master’s work we first represent Heidegger’s philosopy of art, then we consider his interpretation of two, for this work, key Hölderlin’s hymns »Wie wenn am Feiertage …« and »Andenken«, where we meet the conception of sacret, connected with Heidegger’s phylosophy of art. Heidegger in his interpretation gives a special meaning to poets, who he represents as mediums between sacret world and other people. The consequence of this mediumship are works of art. In accordance with Heidegger’s phylosophy, the beauty is one of ways how the truth is essential as indiscretion (alétheia). If we connect concepts of truth, beauty and goodness, we can conclude that works of art contains cognitive, esthetic and ethical component. Then we, from phylosophical point of view, define the concept of sacred and connect it with theory of numinous. We can notice that elements of numinous are present also in other Hölderlin’s late hymns. Hedegger’s phylosophical approach to literature is one of many other possible.

Ključne besede:philosophy of art, literary theory, Martin Heidegger, Friedrich Hölderlin, poetry, sacred, numinous, alétheia

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj