izpis_h1_title_alt

Internetne in algoritmične veščine: analiza konceptualnih in empiričnih povezav : analiza konceptualnih in empiričnih povezav
ID Bojc, Nika (Avtor), ID Petrovčič, Andraž (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (1,64 MB)
MD5: FB3AAD9CBB91C7CD5005A4284AA59F03

Izvleček
V digitalni družbi ima internet osrednjo vlogo v življenju posameznikov na vse več področjih. Pri uporabi interneta se posamezniki razlikujejo glede na znanje in veščine za njegovo uporabo, zaradi česar se je v družbi pojavila digitalna neenakost. Z njo označujemo digitalni razkorak med digitalno vključenimi in izključenimi skupinami posameznikov. Hkrati mnoge internetne storitve, med katere sodijo tudi spletni iskalniki in družbena omrežja, vse pogosteje uporabljajo algoritme, ki na podlagi različnih dejavnikov in parametrov uporabnikom prikazujejo prilagojene oz. personalizirane spletne vsebine. Pretekle študije poročajo, da se uporabniki velikokrat ne zavedajo tovrstnih algoritmov ali pa so slabo seznanjeni z njihovim delovanjem. To pomeni, da imajo nizke algoritmične veščine, kar lahko pomembno sooblikuje vzorce in posledice njihove uporabe interneta. V diplomskem delu nas je zato najprej zanimalo, kakšna je konceptualna povezava med internetnimi veščinami in algoritmičnimi veščinami. Nato pa smo želeli ugotoviti, na kakšen način in v kolikšni meri se te morebitne konceptualne povezave med internetnimi in algoritmičnimi veščinami odražajo na empirični ravni. V ta namen smo izvedli spletno anketo med uporabniki izbranega družbenega omrežja, s katero smo poskušali oceniti empirično povezanost med obema vrstama veščin. Rezultati statističnih analiz so pokazali, da je edina statistično značilna povezanost med algoritmičnimi veščinami in informacijskimi in navigacijskimi internetnimi veščinami. Ugotovitev je pomembna za nadaljnje raziskovanje in vključitev algoritmičnih veščin v konceptualne modele internetnih veščin.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:algoritmične veščine, digitalna neenakost, digitalni razkorak, internetne veščine, spletna anketa.
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:FDV - Fakulteta za družbene vede
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:[N. Bojc]
Leto izida:2021
Št. strani:73 str.
PID:20.500.12556/RUL-130435 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:303:004.738.5(043.2)
COBISS.SI-ID:84861187 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:15.09.2021
Število ogledov:1364
Število prenosov:189
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Internet skills and algorithmic skills: Analysis of conceptual and empirical connections : diplomsko delo
Izvleček:
In today’s digital age, the internet has a central role in the lives of individuals in many societal domains. When using the internet, however, users differ in their knowledge and internet skills, which has led to digital inequality in the society. This marks the digital divide between the digitally included and excluded groups of individuals. At the same time, many internet services, including search engines and social media, are increasingly using algorithms, which customize or personalize online content for the user, based on various factors and parameters. Past studies showed that users are often unaware or are unfamiliar with the functioning of such algorithms. Such low levels of algorithmic skills can significantly shape the patterns and consequences of their internet use. In this thesis, we, thus, first explore the conceptual connections between the notions of internet and algorithmic skills. Then, we aim to find out in what way and to what extent are these potential conceptual connections between the internet and algorithmic skills reflected on the empirical level. To this end, we collected data through a web survey among users of a selected social network site, based on which we tried to assess the empirical relationships between both types of skills. The results of statistical analyses showed that the only statistically significant association exists between algorithmic skills and information navigation internet skills. This finding is relevant for future research on how algorithmic skills could be integrated into the conceptual models of internet skills.

Ključne besede:algorithmic skills, digital inequalities, digital divide, internet skills, web survey.

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj