Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali pa uporabite sodobnejši brskalnik.
Repozitorij Univerze v Ljubljani
Nacionalni portal odprte znanosti
Odprta znanost
DiKUL
slv
|
eng
Iskanje
Brskanje
Novo v RUL
Kaj je RUL
V številkah
Pomoč
Prijava
Podrobno
Poslušaj in se uči: Podkast kot oblika priložnostnega učenja odraslih
ID
Meden, Ema
(
Avtor
),
ID
Radovan, Marko
(
Mentor
)
Več o mentorju...
PDF - Predstavitvena datoteka,
prenos
(2,23 MB)
MD5: 366E22065636B289987E607FA660DEA7
Galerija slik
Izvleček
V magistrskem delu sem se lotila raziskovanja področja priložnostnega učenja, natančneje digitalnega priložnostnega učenja. Pri tem sem se osredotočila na značilnosti učenja ob poslušanju podkastov. Za to temo sem se odločila, ker sama pogosto poslušam podkaste in se zanimam za procese njihovega nastajanja. V tem mediju sem prepoznala velik učni potencial in zdelo se mi je, da si zasluži več pozornosti v andragoškem raziskovanju. Naloga je sestavljena iz dveh delov. Prvi je namenjen teoretičnim izhodiščem, kjer so s pomočjo obstoječe strokovne literature predstavljeni ključni pojmi mojega raziskovanja. Na začetku sem predstavila priložnostno učenje s poudarkom na digitalnem priložnostnem učenju, nadaljevala pa sem z opredelitvijo podkasta kot medija in značilnosti njegove uporabe. Predstavila sem tudi obstoječe raziskave, ki se ukvarjajo s podkasti v kontekstu učenja in z učenjem povezanih dejavnikov. V empiričnem delu naloge so predstavljeni rezultati in ključne ugotovitve kvantitativne raziskave. Za izbrani vzorec sem ugotovila, da ljudje podkaste poslušajo dokaj pogosto in jih vpletajo v svoje vsakodnevne rutine. Prevladujoča razloga za poslušanje sta učenje in zabava, najpogosteje občutena ovira pri poslušanju pa tavajoča pozornost. Epizode podkastov respondenti v veliki meri razumejo in uporabljajo kot priročne in zaupanja vredne izobraževalne vsebine, kar je v skladu z obstoječo literaturo. V kontekstu priložnostnega učenja anketiranci podkaste pogosto uporabljajo v projektih samostojnega učenja, redko pa jih kombinirajo z ostalimi učnimi viri. Izbira podkastov za poslušanje je zelo individualna: respondenti pogosto izberejo poznane tematike, redkeje pa na izbiro vplivajo mnenja in priporočila drugih.
Jezik:
Slovenski jezik
Ključne besede:
podkasti
,
priložnostno učenje
,
e-učenje
Vrsta gradiva:
Magistrsko delo/naloga
Organizacija:
FF - Filozofska fakulteta
Leto izida:
2021
PID:
20.500.12556/RUL-129165
Datum objave v RUL:
28.08.2021
Število ogledov:
2060
Število prenosov:
497
Metapodatki:
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
MEDEN, Ema, 2021,
Poslušaj in se uči: Podkast kot oblika priložnostnega učenja odraslih
[na spletu]. Magistrsko delo. [Dostopano 26 april 2025]. Pridobljeno s: https://repozitorij.uni-lj.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=129165
Kopiraj citat
Objavi na:
Sekundarni jezik
Jezik:
Angleški jezik
Naslov:
Listen and learn: Podcast as a form of informal adult learning
Izvleček:
In my master's thesis, I sought to research the field of informal learning, more specifically digital informal learning. In doing so, I focused on the characteristics of learning through podcasts. I chose this topic because I often listen to podcasts myself and am interested in the processes involved in their production. I've recognized the immense learning potential of this medium, and it would seem that it deserves more attention in andragogical research. The thesis consists of two parts. The first is the theoretical basis, where I present the fundamental concepts of my research with the existing technical literature. First, I introduced informal learning with an emphasis on digital informal learning, then continued with the characterization of a podcast as a medium and the specifics of its use. I also presented existing research dealing with podcasts in the context of learning and learning-related factors. The empirical part of the thesis presents the results and key findings of quantitative research. For the gathered sample, I found that people listen to podcasts relatively often and incorporate them into their daily routines. The prevailing reasons for listening are to learn and to have fun. The most commonly perceived barrier to listening is wandering attention. The respondents understand and use podcast episodes as convenient and trustworthy educational content, which is in line with the existing literature. In the context of informal learning, respondents often use podcasts in learning projects and rarely combine them with other learning resources. The individual choice of podcasts is clear: respondents most often choose familiar topics and are less likely to be influenced by the opinions and recommendations of others.
Ključne besede:
podcasts
,
informal learning
,
e-learning
Podobna dela
Podobna dela v RUL:
Uporaba informacijsko komunikacijske tehnologije pri delu v javni upravi
Uporaba informacijsko komunikacijske tehnologije v visokem šolstvu v času pandemije COVID-19
Uporaba informacijsko-komunikacijske tehnologije za spodbujanje gibalnih dejavnosti pri športu
Stališča učiteljev tujih jezikov do uporabe informacijsko-komunikacijskih tehnologij (IKT) pri pouku
Didaktična uporaba informacijsko-komunikacijske tehnologije pri poučevanju angleščine v 1. in 2. vzgojno-izobraževalnem obdobju
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:
Uporaba informacijsko-komunikacijske tehnologije na področju srednješolskega izobraževanja
Uporaba informacijsko-komunikacijske tehnologije v prvem triletju osnovne šole
Vpliv uporabe informacijsko komunikacijske tehnologije na socialno vedenje učencev
Pogostost uporabe informacijsko-komunikacijske tehnologije pri pouku geografije v Sloveniji
Uporaba informacijsko komunikacijske tehnologije (IKT) za poučevanje naravoslovnih predmetov na srednjih šolah Koroške
Nazaj