izpis_h1_title_alt

Šolska reforma in normalizacija zasebnega šolstva v Sloveniji
ID Šimenc, Marjan (Avtor)

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://pefprints.pef.uni-lj.si/6808/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Članek obravnava dolgoročne učinke urejanja položaja zasebnega šol-stva v šolski reformi iz leta 1996 in »trajnost« načelnih izhodišč, iz kate-rih se je izhajalo. Prikaže načelna izhodišča uvajanja zasebnega šolstva, cilje sprememb, kot so opredeljeni v Beli knjigi leta 1995, in zakonsko ureditev, ki je bila vpeljana na osnovi načelnih izhodišč. Spremlja »ži-vljenje« zakonskih rešitev in zgodovino (poskusov) sprememb zakono-daje. Zakonodajo se najprej poskuša spremeniti v parlamentu, potem pa se politika spreminjanja nadaljuje na ustavnem sodišču. Članek opisuje tudi »učinkovanje« zakonodajnih rešitev: kako se oblikuje sektor zaseb-nih šol in kak odnos se razvije med javnim in zasebnim šolstvom. V drugem delu članek obravnava nekatere globalne procese na področju edukacije in na tej osnovi ocenjuje »trajnostnost« ciljev, iz katerih je re-forma izhajala. Teza članka je, da je glavni dosežek reforme normaliza-cija zasebnega šolstva v Sloveniji.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:šolska reforma
Vrsta gradiva:Članek v reviji
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik:University of Ljubljana, Faculty of Education
Leto izida:2021
Št. strani:125-143
Številčenje:11
PID:20.500.12556/RUL-128601 Povezava se odpre v novem oknu
ISSN:1855-9719
COBISS.SI-ID:68049923 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:16.08.2021
Število ogledov:535
Število prenosov:25
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Education reform and the normalisation of private education in Slovenia
Izvleček:
This article examines the long-term effects of the regulation of private education adopted in the course of the education reform in 1996 and the sustainability of the guiding principles that served as the starting point for this regulation. It reviews the guiding principles of the intro-duction of private education, the goals of the reform laid down in the White Paper in 1995 and the regulations introduced on the basis of these tenets. It follows up on the ‘life’ of the legal solutions and the history of (attempted) amendments of the legislation, which generally start in the Slovenian Parliament and then proceed all the way to the Constitutional Court. The article also examines the effects of the adopted regulation: how the private education sector has established itself and what kind of relationship it has developed vis-a-vis public education. The second part of the article explores certain developments in the field of education in Slovenia and on the global scale, using them as the basis for assessing the sustainability of the goals that guided the education reform. The thesis proposed by the article is that it is the normalisation of private education in Slovenia should be considered the main achievement of the education reform.

Ključne besede:education reform

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj