izpis_h1_title_alt

Rekonstrukcija 3D modelov iz mikrotomografskih slik arheoloških objektov
ID Guček Puhar, Enej (Avtor), ID Solina, Franc (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu, ID Erič, Miran (Komentor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (15,43 MB)
MD5: 9D2ABBD9D875253D7894922C39EF904C

Izvleček
Uvajanje informacijskih tehnologij v arheološko delo je vplivalo v 21. stoletju na to, da sta Londonska listina in Seviljska načela 3D modeliranje in digitalizacijo priporočili kot mednarodni standard arheološke dokumentacije. 3D modeli so trajni nosilci številnih informacij o predmetu, ki jih lahko arheologi preiskujejo, vrednotijo in primerjajo, ne da bi pri tem predmete poškodovali ali uničili. Večina 3D modelov je v arheologiji izdelana s fotogrametrijo, snemalniki na strukturirano svetlobo ali z laserskimi snemalniki. Delo hipotetično predpostavlja, da površinski 3D modeli ne zagotavljajo potrebnih informacij za celostno obravnavo in vrednotenje arheoloških ostalin. Popolnejšo informacijo lahko zagotovi le prostorninski 3D model. Tega je mogoče neinvazivno rekonstruirati iz mikrotomografskih slik. V magistrskem delu sta opisana primera zasnove dveh iterativnih algoritmov za rekonstrukcijo prostorninskih 3D modelov iz dvodimenzionalnih mikrotomografskih slik. Algoritma sta izdelana s programskim paketom za numerično analizo MatLab. Prilagojena sta konkretnim arheološkim ciljem raziskovanja (deformacijska in volumetrična analiza; 4D analiza; prepoznavanje in mikrolokacija poškodb, deformacij, razpok in lomov). Oblak točk in triangulacijska mreža prostorninskega 3D modela vsebujeta veliko število informacij, ki kvalitativno dopolnjujejo informacije površinskega 3D modela in optimirajo arheološki dokumentalistični zapis. Testiranje algoritmov na izbranih arheoloških predmetih je potrdilo njuno uporabnost za celostno vrednotenje arheoloških objektov. Algoritma pa sta lahko tudi koristno orodje v postopkih izbora ustreznejših metod in tehnik konserviranja in restavriranja ostalin kulturne dediščine.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:računalniški vid, kulturna dediščina(CH), računalniška tomografija (CT), mikroračunalniška tomografija (μCT), iterativni algoritem (IA), 3D rekonstrukcija, prostorninski 3D model, MatLab, MeshLab, CloudCompare, arheologija, paleolitska lesena konica, deformacijska analiza, kulturna dediščina
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FRI - Fakulteta za računalništvo in informatiko
Leto izida:2021
PID:20.500.12556/RUL-128195 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:71646979 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:06.07.2021
Število ogledov:1771
Število prenosov:167
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Reconstruction of 3D models from microtomographic images of archeological artifacts
Izvleček:
The introduction of information technology into archaeological work has in the 21st century influenced The London Charter and The Seville Principles in such a way that they recommended 3D modeling and digitization as an international standard for archaeological documentation. 3D models are permanent carriers of a wealth of information about an object that archaeologists can investigate, evaluate, and compare without damaging or destroying the objects. Most 3D models in archeology are made with photogrammetry, structured light recorders or with laser recorders. This work hypothetically assumes that surface 3D models do not provide the necessary information for a comprehensive treatment and evaluation of archaeological remains. Only a volumetric 3D model can provide more complete information. This can be non-invasively reconstructed from microtomographic images. The master’s thesis describes the design of two iterative algorithms for the reconstruction of volumetric 3D models from two-dimensional microtomographic images. The algorithms are developed using the MatLab numerical analysis software package. They are adapted to the specific archaeological objectives of the research (deformation and volumetric analysis; 4D analysis; identification and microlocation of damage, deformations, cracks and fractures). The point cloud and the triangulation network of the volumetric 3D model contains a large amount of information that qualitatively complements the information of the surface 3D model and optimizes the archaeological documentary record. Testing of the algorithms on selected archaeological objects confirmed their usefulness for the comprehensive evaluation of archaeological objects. Algorithms can also be a useful tool in the process of selecting more appropriate methods and techniques for the conser-vation and restoration of cultural heritage remains.

Ključne besede:computer vision, cultural heritage (CH), computed tomography (CT), microcomputed tomography (μCT), iterative algorithm (IA), 3D reconstruction, volume 3D model, MatLab, MeshLab, CloudCompare, archeology, Paleolithic wooden point, deformation analysis, cultural heritage

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj