izpis_h1_title_alt

(Jezikovni) testi : moč argumenta ali argument moči?
ID Ferbežar, Ina (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (305,19 KB)
MD5: 189ABDE6E7FB47BAEF0BF66A095C362C
URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://centerslo.si/seminar-sjlk/zborniki-ssjlk/49-ssjlk-2013/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
V središču zanimanja tega prispevka so testi, tako jezikovni kot drugi testi znanja, v katerih se uporabljajo besedila in se ob njih postavljajo (verbalna)vprašanja. Jezikovno in vsakršno testiranje odpira številna strokovna in etična vprašanja, med drugim tudi to, ali je mogoče sestavljati teste, ne da bi hkrati razmišljali tudi o zapletenih procesih razumevanja. Na seminarskem tečaju bomo na konkretnih primerih ugotavljali, katere so dobre in slabe lastnosti nalog in vprašanj v testih, kakšne so strokovne zahteve sodobnega (jezikovnega) testiranja, katera etična načela bi morali pri tem upoštevati in zakaj. Čeprav bo naše razmišljanje usmerjala predpostavka, da se testi večinoma uporabljajo kot argument moči, pa bomo hkrati iskali tudi možne rešitve za to, da bi lahko pridobili (tudi) moč argumenta.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:testiranje znanja, razumevanje, razumljivost, pravičnost, etika
Tipologija:1.08 - Objavljeni znanstveni prispevek na konferenci
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Leto izida:2013
Št. strani:Str. 99-105
PID:20.500.12556/RUL-127608 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:17:371.26
COBISS.SI-ID:52294242 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:16.06.2021
Število ogledov:624
Število prenosov:57
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del monografije

Naslov:Etika v slovenskem jeziku, literaturi in kulturi : zbornik predavanj
Uredniki:Aleksander Bjelčevič
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:Znanstvena založba Filozofske fakultete
Leto izida:2013
ISBN:978-961-237-589-8
COBISS.SI-ID:267520768 Povezava se odpre v novem oknu

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Izvleček:
This contribution focuses on tests - language and other kinds - in which texts are used and (verbal) questions posed. Language tests and others raise a number of professional and ethical questions, including whether it is possible to create tests without also considering the complex processes of understanding. On a seminar course we shall look at specific tests in order to identify the good and bad qualities of tasks and questions in tests, what are the professional demands of contemporary (language) testing, and which ethical principles should be taken into account and why. Although our discussion will be guided by the assumption that tests usually represent an argument of power, we shall also seek possible ways in which they could be supported by the power of argument.

Ključne besede:testing knowledge, comprehension, comprehensibility, fairness, ethics

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj