izpis_h1_title_alt

SODOBNA CESTNA TOVORNA VOZILA ZA PREVOZ ZABOJNIKOV
ID Bržan, Tilen (Avtor), ID Jenček, Peter (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (4,72 MB)
MD5: 704C8744745138CA1E8B62C9F22DBC47

Izvleček
Transport je pomembna gospodarska panoga. Veja transporta, imenovana tovorni cestni promet, je v sodobnih časih postala vodilna oblika transporta. Posledično se je pojavila potreba po logističnih rešitvah in v ta namen se je pričela razvijati intermodalni transport. Slednji združuje različne transportne veje, ki omogočajo enoten transport od začetne do končne točke brez vmesnega pretovarjanja. Namen tega transporta je doseganje nižji stroškov ter manjše obremenitve cest in okolja. Intermodalni transport uporablja ISO zabojnike in zamenljive zabojnike ter intermodalne polpriklopnike. ISO zabojniki so enostavni za polnjenje/praznjenje in natovarjanje, ter trpežni in namenjeni večkratni uporabi. Velikosti ISO zabojniki so podani s standardi, razlikujemo med 20', 40', 40' Hi-Cube in 45' Hi-Cube zabojniki. Zamenljivi zabojniki so v primerjavi z ISO zabojniki bolj prilagojeni meram cestnih vozil. Oprtna tehnologija, uporabljena v intermodalnem prevozu tovornih cestnih vozil, obsega tri tipe: A, B in C. Kot tovorne enote se intermodalnem transportu uporabljajo poleg navedenih zabojnikov tudi sedlasti priklopnik, cestno tovorno vozilo in vlečna enota. Prevoznik mora pri nakupu transportnega vozila upoštevati tehnične, prevozne, ekonomske, manipulativne, eksploatacijske in ekološke karakteristike. Priklopna vozila, uporabljena pri intermodalnem transportu zabojniku, delimo na polpriklopnike in priklopnike. Nekateri polpriklopniki ponujajo možnost podaljšanja ali zložitev srednjega in zadnjega vratu, kar nam omogoča različne možnosti prevoza zabojnikov. Kombinacijo vlečnega vozila in najmanj enega priklopnega vozila v cestnem tovornem transportu imenujemo skupina vozil. Vizija za prihodnost na področju intermodalnega transporta je usmerjena v ekološkost, nižje stroške in manjši obremenitvi okolja. Določeni proizvajalci so že pričeli z vlaganjem trajnostni razvoj, večjo varnost ter udobnost voznika. V prihodnjih letih ta gospodarska panoga stavi na razvoj avtonomnih tovornih vozil in sistema platooninga. V Sloveniji pa še število tovornih motornih in priklopnih vozil vsakoletno povečuje. Namen diplomske naloge je predstaviti sodobna tovorna cestna vozila v sklopu intermodalnega transporta in intermodalne tovorne enote.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:ISO kontejner, zamenljivi zabojnik, cestno tovorno vozilo, konstrukcija cestnega tovornega vozila, razvoj cestnih tovornih vozil, priklopno vozilo, polpriklopnik, asistenčni sistemi v tovornih vozilih, varnost cestnih tovornih vozil
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Organizacija:FPP - Fakulteta za pomorstvo in promet
Leto izida:2020
PID:20.500.12556/RUL-124042 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:22.12.2020
Število ogledov:2587
Število prenosov:175
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:CONTEMPORARY ROAD VEHICLES FOR THE TRANSPORT OF CONTAINERS
Izvleček:
Transport is an important industry. The branch of transport called freight road transport has become the leading form of transport in modern times. As a result, the need for logistics solutions arose and intermodal transport began to be developed for this purpose. The latter combines different transport branches that allow uniform transport from starting point to the end point without intermediate transhipment. The purpose of this transport is to achieve lower costs and lower pollution of roads and the environment. Intermodal transport uses ISO containers and swap bodies and intermodal semi-trailers. ISO containers are easy to load/unload and are durable and reusable. ISO container sizes are produced according to standards, distinguishing between 20 ', 40', 40 'Hi-Cube and 45' Hi-Cube containers. Swap bodies are more adapted to the dimensions of road vehicles in comparrison to ISO containers. The backpack technology used in the intermodal transport of road freight vehicles comprises three types: A, B and C. In addition to the above-mentioned containers, intermodal transport also uses a Semitrailer towing vehicle, a road truck and a towing unit as freight units. When purchasing a transport vehicle, the carrier must take into account technical, transport, economic, manipulative, operational and ecological characteristics. Trailers used in intermodal container transport are divided into semi-trailers and trailers. Some semi-trailers offer the option of extending or folding the middle and rear part, allowing us different options for transporting containers. A combination of a towing vehicle and at least one trailer in road freight transport is called a group of vehicles. The vision for the future in the field of intermodal transport is focused on ecology, lower costs and less burden on the environment. Certain manufacturers have already started investing in sustainable development, greater safety and driver comfort. In the coming years, this industry is betting on the development of autonomous trucks and a platooning system. In Slovenia, the number of lorries and trailers is increasing every year. The purpose of the diploma thesis is to present modern road freight vehicles as part of intermodal transport and intermodal freight units.

Ključne besede:ISO container, swap body, road truck, road truck construction, development of road freight vehicles, trailer, semitrailer, assistance systems in freight vehicles, road truck safety

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj