izpis_h1_title_alt

Napovedni model za določitev termomehanskega stanja valjastih polimernih zobnikov med obratovanjem
Černe, Borut (Avtor), Duhovnik, Jožef (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (42,21 MB)
MD5: E554F4C2D130D814F3115C99B6CD2F44

Izvleček
Predstavljeno doktorsko delo zajema poglobljeno raziskavo o termo-mehanskem obnašanju polimernih valjastih zobnikov med obratovanjem, na podlagi katerih je bil razvit napovedni model za določitev temperaturnih prirastkov v strukturi polimernih zobnikov, kot posledica obratovalnih izgub. Omenjeno povišanje temperature je primarno odvisno od toplotnih izgub zaradi drsnega trenja in ga lahko opišemo kot superpozicija dveh komponent, tj. trenutnih lokalnih in dolgoročnih nominalnih temperaturnih prirastkov. V delu je primarno bil obravnavan par termoplastičnih polimerov POM in PA66 v pogojih obratovanja brez mazanja, ki je pogosto uporabljen v polimernih zobniških gonilih. Razviti numerični model je bil strukturiran v razklopljeni obliki, kjer je bilo na podlagi rezultatov mehanske analize ubiranja zobniškega para po metodi končnih elementov mogoče določiti vzorec generiranih toplotnih izgub in zaporedoma izvesti termično analizo za izračun temperaturnih prirastkov, tako v posameznem ciklu ubiranja, kot tudi tekom daljših časov obratovanja. Model je bil validiran na podlagi podrobnih eksperimentalnih meritev, izvedenih na posebej razvitem preizkuševališču za zobnike, s pomočjo termografske kamere s hitrim zajemom. Primerjava eksperimentalnih in analitičnih rezultatov je pokazala zadovoljivo skladnost med izmerjenim temperaturnim odzivom zobniškega para med obratovanjem in temperaturnimi napovedmi modela.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:termomehanski model, termoplasti, polimerni zobniki, drsno trenje, valjasto ozobje, metoda končnih elementov
Vrsta gradiva:Doktorsko delo/naloga (mb31)
Tipologija:2.08 - Doktorska disertacija
Organizacija:FS - Fakulteta za strojništvo
Leto izida:2020
Založnik:[B. Černe]
Št. strani:XXXIV, 249 str.
UDK:536:531:621.833:678.7:519.61(043.3)
COBISS.SI-ID:32329987 Povezava se odpre v novem oknu
Število ogledov:268
Število prenosov:88
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
 
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
:
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Predictive model for the determination of the thermo-mechanical state of polymer spur gears during running
Izvleček:
The presented thesis contains a comprehensive study of the thermo-mechanical behaviour of polymer spur gears during running, based on which a predictive model was built, for the evaluation of the temperature rise in the gear structure due to generated heat losses. This rise was found to be related predominantly to frictional heat losses and can be described as a superposition of two components, i.e. the local flash and long term nominal temperature rise. In our analysis, we specifically focused on a pair of thermoplastic polymers commonly employed in polymer gear drives, i.e. POM and PA66, and on gear running in non-lubricated conditions. The developed numerical model was structured in a decoupled configuration, where, based on a mechanical finite element analysis of the gear meshing process, it was possible to determine the resulting frictional heat generation and subsequently construct a thermal analysis procedure for the evaluation of the temperature rise during the meshing cycle, as well as during longer running periods. The model was validated based on a detailed experimental procedure carried out on a custom-developed gear testing rig by using a high speed thermal imaging camera. The comparison between the experimental and analytical results revealed a satisfactory correlation between the measured temperature response of the gear pair and the model predictions.

Ključne besede:thermo-mechanical model, thermoplastics, polymer gears, sliding friction, spur gearing, finite element method

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj