izpis_h1_title_alt

Uporaba rezultatov evalvacije mednarodne raziskave PISA: primerjava Slovenije in Finske : primerjava Slovenije in Finske
ID Koritnik, Urška (Avtor), ID Lajh, Damjan (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (536,49 KB)
MD5: D51AAA0AAE5E904AF71D7E309D3B05F2

Izvleček
Izobraževanje postaja v modernem svetu vedno bolj pomembno, njegov vpliv se širi na ekonomijo in ostala politična polja. OECD meri bruto proizvod izobraževanja in s tem postavlja smernice razvoja izobraževanja, ki bodo služile sodobnemu globalnemu napredku. OECD izvaja PISA raziskavo med 15-letniki, kjer ocenjujejo uporabo znanja v življenjskih situacijah. Iz te raziskave OECD ponudi širok spekter podatkov, ki služijo kot priporočila. V nalogi je narejena raziskava uporabe teh podatkov za nadaljnji razvoj šolskega sistema in primerjava med Finsko in Slovenijo. Finska v PISI zavzema prva mesta skoraj na vseh področjih. Svoj sistem izobraževanja so skozi zgodovino izoblikovali na temeljih enakosti in pravičnosti ter s tem razvili enega izmed boljših izobraževalnih sistemov na svetu. Cilj je torej dobiti vpogled v uporabnost teh rezultatov in dejansko uporabo v omenjenih državah. Raziskava je zasnovana na družboslovnem intervjuju strokovnjakov s področja šolstva, ki prihajajo iz Finske in Slovenije. Strokovnjaki iz vsake države, zaposleni na pristojnem ministrstvu in na inštitutu, ki se ukvarja s pedagogiko in šolskim sistemom. Iz raziskav lahko sklepamo, da državi vseskozi posodabljata izobraževalni sistem, med drugim tudi na podlagi rezultatov PISA, ki jim služijo kot pokazatelj pomanjkljivosti. Tako lahko zaključimo, da ima PISA posredno ali neposredno velik vpliv na razvoj izobraževanja na lokalnem nivoju in tudi na globalnem.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:PISA, izobraževanje, evalvacija, oblikovanje javnih politik na podlagi podatkov.
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:FDV - Fakulteta za družbene vede
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:[U. Koritnik]
Leto izida:2020
Št. strani:55 str.
PID:20.500.12556/RUL-120338 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:303:37(480:497.4)(043.2)
COBISS.SI-ID:31919363 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:18.09.2020
Število ogledov:985
Število prenosov:134
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Using the results of the evaluation of the international PISA survey: a comparison of Slovenia and Finland : diplomsko delo
Izvleček:
Education is becoming increasingly important in the modern world, its influence is spreading to the economy and other political fields. The OECD measures the gross product of education and thus sets guidelines for the development of education that will serve modern global progress. The OECD conducts a PISA survey among 15-year-olds to assess the use of knowledge in life situations. From this research, the OECD offers a wide range of data that serve as recommendations. The paper investigates the use of this data for the further development of the school system and a comparison between Finland and Slovenia. Finland ranks first in PISI in almost all areas. Throughout history, they have shaped their education system on the foundations of equality and justice, thus developing one of the best education systems in the world. The aim is therefore to gain insight into the applicability of these results and their actual application in these countries. The research is based on a social science interview of education experts from Finland and Slovenia. Experts from each country, one employed at the competent ministry and the other at an institute dealing with pedagogy and the school system. Research shows that the two countries are constantly updating their education system, including on the basis of PISA results, which serve as an indicator of their shortcomings. Thus, we can conclude that PISA has a direct or indirect great influence on the development of education at the local level as well as globally.

Ključne besede:PISA, education, evaluation, evidence based policy making.

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj