izpis_h1_title_alt

Pogled učiteljev I. gimnazije v Celju na poučevanje slovenskega jezika
ID Anderlič Zakonjšek, Anuška (Avtor), ID Tivadar, Hotimir (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (468,50 KB)
MD5: C56350E6EE73DAE85E8F0D28C5227C0C

Izvleček
Govorjeni knjižni jezik je današnjo obliko začel pridobivati šele v drugi polovici 19. stoletja, pred tem je bil razdeljen na pokrajinske variante. Z oblikovanjem knjižnega jezika pa je bila nujna pridobitev reprezentativen jezik za večino Slovencev. Jezik se je začel kodificirati in normirati ter kot tak poučevati v šolah. V diplomski nalogi sem se osredotočila na vlogo učiteljev pri poučevanju materinščine in skušala predstaviti težave, s katerimi se srečujejo v pedagoškem procesu, kot je npr. pomanjkanje sodobnega pravorečnega priročnika, razpravljam o vlogi šole kot ustanovi za učenje slovenščine in povzemam merila, s katerimi si lahko učitelj pomaga do boljšega govornega nastopa v pedagoški praksi. V uvodu sem zapisala nekaj raziskovalnih vprašanj, na katera mi je odgovorila tudi moja nekdanja profesorica slovenščine s I. gimnazije v Celju, Vesna Gubenšek Bezgovšek.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:knjižna zborna izreka, pedagoška praksa, učitelj, priprava govora
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:[A. Anderlič Zakonjšek]
Leto izida:2020
Št. strani:37 f.
PID:20.500.12556/RUL-120314 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:41049347 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:18.09.2020
Število ogledov:1372
Število prenosov:181
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:The view of teachers of First High school in Celje on teaching of Slovene language
Izvleček:
Standard spoken language did not get its current form until the second half of the 19th century; it had been divided into regional variants before that. Formation of the literary language brought about the need for a language representative of most Slovenes. When the language started to become codified and standardised, it also made its way into schools. This paper focuses on the role of mother-tongue teachers and the problems they face in their pedagogical process, such as lack of modern orthoepic reference works. It discusses the role of schools as institutions in which the Slovene language is taught, and it describes the criteria that help teachers improve their oral performance in pedagogical practice. The introduction of this paper contains some questions that are later on answered by teacher Vesna Gubenšek Bezgovšek, who works at the First High School in Celje as a teacher of the Slovene language.

Ključne besede:standard pronunciation, pedagogical practice, teacher, speech preparation

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj