izpis_h1_title_alt

Vloge učitelja mentorja študentu na praksi
ID Markič, Petra (Avtor), ID Kalin, Janica (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (1,35 MB)
MD5: 26E5AE87588560E708715C9E0DE79A23

Izvleček
Magistrsko delo obravnava področje mentorstva, ki poteka v vzgojno-izobraževalnih institucijah (vrtcih, osnovnih in srednjih šolah) ob prihodu študentov na obvezno študijsko prakso. Osredotoča se na teme in vprašanja, kot so: opredelitev mentorstva in učitelja mentorja, katere kompetence naj bi učitelj mentor imel in katere vloge prevzema pri svojem delu mentorja študentu na praksi. V tem kontekstu smo najprej predstavili definicije različnih avtorjev, ki so poskušali zajeti večplastnost lastnosti in dela učitelja mentorja. Vloge mentorja so zelo pomembne, saj sooblikujejo študentov osebni ter profesionalni razvoj. Hkrati učitelj mentor predstavlja študentu na praksi prvi stik z delovnim okoljem in neposrednim delom z učenci oz. otroki. Za kakovostno mentoriranje je ključnega pomena odnos, ki ga vzpostavljata mentor in mentoriranec. Na uspešnost odnosa vpliva veliko dejavnikov, kot so: kakovost komunikacije, čas, ki ga učitelj mentor in mentoriranec preživita skupaj, organizacijske in vodstvene kompetence učitelja mentorja in ne nazadnje tudi kompetence in spretnosti mentoriranca. Gre za diadni odnos, katerega graditelja sta tako mentor kot tudi mentoriranec. Vsak učitelj mentor se pri svojem delu srečuje tudi z izzivi in težavami. V sklepnem delu magistrskega dela so tako predstavljeni različni dejavniki, ki mentorju pomagajo pri premagovanju le-teh, ter tudi možne rešitve, ki bi lahko vplivale na zviševanje kakovosti mentorskega dela. V empiričnem delu predstavljamo ugotovitve raziskovanja procesa mentoriranja študentom, ki prihajajo na študijsko prakso. Zanimalo nas je, kaj mentorje motivira, da sprejemajo vlogo mentorja, s katerimi izzivi in težavami se srečujejo, kakšne so njihove možnosti in želje po dodatnem strokovnem izobraževanju ter koliko jim evalviranje lastne prakse pomaga pri zviševanju kakovosti mentorskega dela.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:mentor, vloge mentorja, mentoriranec, mentorski odnos, izzivi in težave mentoriranja, evalvacija
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Leto izida:2020
PID:20.500.12556/RUL-118135 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:22.08.2020
Število ogledov:1333
Število prenosov:197
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:The roles of mentor to students on practical training
Izvleček:
The thesis discusses mentorship of students on practical training in educational institutions (Preschool and Kindergarten, Primary and Secondary school). It presents the definitions of mentorship and mentor, required competences and tasks. We start by presenting definitions of mentorship by different authors who tried to present the multilayered characteristics of the mentor and his/her work. The roles of the mentor are very important as they influence the student’s personal and professional development. Furthermore, the mentor is the first person to introduce the student into work in this filed and into work with children. A good relationship between the mentor and the mentee is a key factor for a successful mentorship. The success of the relationship depends on various factors: effective communication between mentor and mentee, time spent together, organizational and leadership competences of the mentor, and competences and skills of the mentee. It is a dyadic relationship, built by both the mentor and the mentee. There are certain challenges and difficulties that every mentor encounters in his/her work. At the end of the thesis, we present different factors that help mentors solve difficulties and we present possible solutions that could raise the quality of mentorship. The empirical part presents the findings gained by the research of the process of mentorship of students on practical training. We researched the motivation with which the teachers accept the role of a mentor, which challenges and difficulties they encounter in their work, what are the possibilities for their additional professional training and their interest in it and to what extent the self-evaluation helps them increase the quality of mentorship.

Ključne besede:mentor, the role of the mentor, mentee, mentor relationship, the challenges and difficulties of mentorship, self-evaluation

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj