izpis_h1_title_alt

Programi obiskovanja Naravnega rezervata Škocjanski zatok s ciljem spodbujanja odgovornega vedenja do narave : magistrsko delo
ID Šalaja, Nataša (Avtor), ID Torkar, Gregor (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (2,12 MB)
MD5: 2324FA725A98B89F21E633F276E93FD4

Izvleček
Magistrsko delo ugotavlja, kako s programi obiskovanja Naravnega rezervata Škocjanski zatok (NRŠZ) in sodelovanja obiskovalcev pri upravljanju spodbujamo odgovorno vedenje do narave. Temelji na uporabi kvantitativnih (metoda neposrednega opazovanja, anketiranje in metoda prostih asociacij) in kvalitativnih metod raziskovanja (fokusni in polstrukturirani intervju ter opazovanje z udeležbo). Glavnino obiskovalcev NRŠZ sestavljajo višje izobraženi posamezniki iz bližnje okolice, ki območje obiskujejo zaradi rekreacije, lepe narave, miru ter opazovanja ptic, drugih živali in rastlin. Poskusne aktivnosti obiskovanja NRŠZ in sodelovanja pri upravljanju z višjo stopnjo vključenosti udeležencev in stika z naravo so bolj vplivale na spremembe vedenja udeležencev. Raziskava je potrdila tudi povečanje pripadnosti naravovarstvenim ciljem NRŠZ zaradi vključevanja obiskovalcev v proces priprave programov obiska in sodelovanja pri upravljanju. Pomembne življenjske izkušnje - neposredno doživljanje narave v mladosti ob prisotnosti pomembnih soljudi - so zelo pozitivno zaznamovale sedanji odnos udeležencev in njihovo naklonjenost do narave. Predstave otrok o pojmih, povezanih z NRŠZ, se oblikujejo predvsem na živi naravi, pri čemer izrazito izstopajo ptice in živali. Za otroke v starosti do 11-12 let je NRŠZ predvsem območje doživljanja narave in ustvarjanja čustvenih vezi z njo. Spoznavanje bolj kompleksnih in abstraktnih pojmov s področja biologije in ohranjanja narave je primerno pri mladostnikih, starejših od 12 let.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:ohranjanje narave, Škocjanski zatok, odgovorno vedenje, vzgoja in izobraževanje
Vrsta gradiva:Magistrsko delo
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:BF - Biotehniška fakulteta
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:[N. Šalaja]
Leto izida:2016
Št. strani:XIII f., 201 str.
PID:20.500.12556/RUL-115322 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:502/504:338.48-53:79:712.2(497.4 Škocjanski zatok)(043.2)=163.6
COBISS.SI-ID:4359846 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:22.04.2020
Število ogledov:1267
Število prenosov:208
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Škocjanski zatok nature reserve visitation programmes aiming at encouraging responsible behavior towards nature
Izvleček:
The master thesis studies the impact of the visitation programmes and site management participation in Škocjanski zatok N.R. on encouraging responsible behavior towards nature. Quantitative (direct observation method, questionnaires and word association test) as well as qualitative research methods (focus group and semi-structured interviews and participant observation method) were used. The majority of the reserve visitors are locals with above-average education, who visit the reserve for recreation, beautiful nature, peace and observation of birds, other animals and plants. The tested visitation and site management activities with higher participation levels and direct nature experience had a more profound impact on positive behavioral changes. Increased connectedness with the reserve conservation goals upon participation in visitor programs was also confirmed. Significant life experiences - direct childhood nature experience supported by adult and peer role models - proved to have a very positive impact on their recent attitude and fondness of nature. The children's conceptions about Škocjanski zatok are predominantly developed with regard to animal and plant species, particularly birds and other animals. For children below the ages of 11 or 12, the nature reserve is an area of nature experience where they can create emotional bonds with nature. Learning about more complex and abstract biological and nature conservation concepts is suitable for the youth above the age of 12.


Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj