izpis_h1_title_alt

Psihološki miti: Razširjenost pri študentih in individualne razlike
ID Karas, Sanja (Avtor), ID Kobal Grum, Darja (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (293,33 KB)
MD5: 6DBC2652696259174930F11E2B452972
.pdfPDF - Priloga, prenos (97,96 KB)
MD5: 03131B9B246A078F503A9F4D9436CE34

Izvleček
nasprotju z ugotovitvami visokokakovostnih psiholoških raziskav (Bensley in Lilienfeld, 2017). Cilj magistrske naloge je bil preučiti stopnjo prepričanja v resničnost psiholoških mitov pri študentih psihologije glede na stopnjo študija. Prav tako smo želeli študente psihologije primerjati s študenti drugih smeri glede na stopnjo prepričanja v resničnost psiholoških mitov. Zanimalo nas je tudi, kako se prepričanje v resničnost psiholoških mitov povezuje s prepričanjem v obstoj paranormalnih pojavov, z objektivnostjo, velikimi petimi osebnostnimi dimenzijami in iskanjem dražljajev. Uporabili smo Preizkus zmotnih prepričanj v psihologiji, Posodobljeno lestvico prepričanja v obstoj paranormalnih pojavov (R-PBS), Lestvico objektivnosti, Vprašalnik velikih pet (BFI) in Lestvico iskanja dražljajev (SSS-V). Vprašalnike je izpolnilo 227 študentov psihologije in 196 študentov drugih smeri, starih do 30 let. Rezultati so pokazali, da je prišlo znotraj skupine študentov psihologije do statistično pomembnih razlik v stopnji prepričanja v resničnost psiholoških mitov glede na stopnjo študija. Študenti prvega letnika dodiplomskega študija so namreč pomembno bolj verjeli v psihološke mite kot študenti višjih letnikov dodiplomskega študija, slednji pa so pomembno bolj verjeli v psihološke mite kot študenti magistrskega študija. Študente psihologije smo glede na prepričanje v resničnost psiholoških mitov primerjali tudi s študenti drugih smeri in ugotovili, da so študenti psihologije pomembno manj verjeli v njih. Stopnja prepričanja v resničnost psiholoških mitov se je statistično pomembno, zmerno visoko in pozitivno povezovala s prepričanjem v obstoj paranormalnih pojavov. Povezanost z objektivnostjo ni bila statistično pomembna. Pokazale pa so se statistično pomembne, a zelo nizke povezave z ekstravertnostjo, odprtostjo in iskanjem dražljajev. Povezanost z ekstravertnostjo je bila pozitivna, z odprtostjo in iskanjem dražljajev pa negativna.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:psihološki miti, študenti psihologije, paranormalni pojavi, objektivnost, osebnostne lastnosti
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Leto izida:2020
PID:20.500.12556/RUL-114252 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:21.02.2020
Število ogledov:1475
Število prenosov:302
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Psychological misconceptions: Prevalence among students and individual differences
Izvleček:
Psychological misconceptions are claims about behavior and mental processes that are not supported or are contradicted by high-quality psychological research (Bensley in Lilienfeld, 2017). The aim of this master's thesis was to examine levels of psychological misconceptions among psychology students, based on their levels of study. We also wanted to compare misconception levels of psychology and non-psychology students and research how psychological misconception levels are related to paranormal belief, objectivism, Big Five personality traits and sensation seeking. We administered the Misconceptions in Psychology Test, the Revised Paranormal Belief Scale (R-PBS), Objectivism Scale, the Big Five Inventory (BFI) and the Sensation Seeking Scale V (SSS-V). The questionnaires were completed by 227 psychology students and 196 non-psychology students, aged up to 30. The results showed statistically significant differences in misconception levels, inside the psychology student group. First year psychology students had higher levels of misconceptions than upper-level undergraduate students, and the latter had higher levels of misconceptions compared to postgraduate students. We also compared psychology and non-psychology students based on their levels of misconceptions. The results showed that psychology students had lower levels of misconceptions. The results showed a statistically significant, moderately high and positive relationship between misconception levels and paranormal belief. The relationship among misconception levels and objectivism was not statistically significant. The sample showed statistically significant but very low relationships between misconception levels and extraversion, openness and sensation seeking. The relationship with extraversion was positive, while the relationship with openness and sensation seeking was negative.

Ključne besede:psychological misconceptions, psychology students, paranormal belief, objectivism, personality traits

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj