izpis_h1_title_alt

SLOVENSKA NACIONALNA IDENTITETA V UMETNOSTI OD KONCA 19. STOLETJA DO DRUGE SVETOVNE VOJNE
ID Stanojevič, Simon (Avtor), ID Mandelc, Damjan (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (1,84 MB)
MD5: F60C21E92527E62C352C48F64B851E36

Izvleček
V svoji diplomski nalogi bom na podlagi primera slovenskega narodnega vprašanja pojasnil, kako je na narodno identiteto vplivala umetnost. Okoli leta 1900 se v Avstro-Ogrski monarhiji pojavijo med narodi izrazijo nacionalna vprašanja, kar privede do trenj v večnacionalni državi. Ta trenja se artikulirajo tudi v umetniškem ustvarjanju tega obdobja. Umetniki so začeli izraziteje upodabljati motive z nacionalno tematiko. V tem pogledu velja za prelomno za slovensko nacionalno umetnost razstava društva Sava v dunajski Galeriji Miethke leta 1904. Mnoge umetnine so takrat prikazovale motive domovine, vsebino zanje pa so umetniki črpali iz različnih ljudskih tradicij in običajev. Zavoljo širše kontekstualizacije bom predstavil tedanje politične in socioekonomske okoliščine, ki uokvirjajo prelom Slovencev z Avstro-Ogrsko in združitev slovanskih dežel s Kraljevino Srbijo. S tem se slovenski narod znajde v novi narodnostno heterogeni državi - Kraljevini SHS. Tudi v Kraljevini SHS so imela umetniška dela pomembno vlogo pri izgradnji naroda (nation building). V tem obdobju se je področje umetnosti korenito spremenilo. Politika se je preselila iz Dunaja v Beograd. Umetniki so se tako znašli v novi državi brez umetniške tradicije. Vendar pa so se tudi v novi državni tvorbi kmalu pojavila trenja, kar se je ponovno artikuliralo tudi na področju umetnosti.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:Nacionalizem, narodna identiteta, narodni simboli, umetnost, nacionalna vprašanja
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Leto izida:2020
PID:20.500.12556/RUL-113852 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:07.02.2020
Število ogledov:1201
Število prenosov:192
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:SLOVENE NATIONAL IDENTITY IN ART FROM THE END OF 19TH CENTURY TO THE SECOND WORLD WAR
Izvleček:
In my dissertation I will explain how art influenced national identity in the case of the Slovene national question. Around the year 1900, national questions were a rising topic in the Austro-Hungarian Empire, which led to frictions in that multinational state. These frictions were articulated also in the artistic creations of this period. National themes and motifs were depicted more frequently in the works of art. In the year 1904, a very important exhibition of Slovene art by the Slovene group of artists named Sava was held in the Viennese Miethke gallery. Many works of art depicted their native country at that time. I will also introduce the political and socio-economic circumstances which are important to understand how the Slovenes lived under Austria-Hungary and how after the First World War, the Slovene nation appeared in a new and nationally diverse state – the Kingdom of SHS. Works of art had an important role in the construction of the nation (Nation Building). After the First World War, the field of art changed radically. Political activity moved from Vienna to Belgrade. Artists found themselves in a new state which was without any artistic tradition. However, frictions between the nations appeared again, which was also visible in the field of art.

Ključne besede:Nationalism, national identity, national symbols, art, national questions.

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj