izpis_h1_title_alt

Vloga standardov znanja pri ocenjevanju znanja v osnovni šoli
ID Drevenšek, Amanda (Avtor), ID Štefanc, Damijan (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (1,81 MB)
MD5: 2CCA98F9F22A225724213E45B2F8CD49

Izvleček
V magistrski nalogi predstavljamo pogled učiteljev matematike in glasbene umetnosti na vlogo, ki jo imajo standardi znanja pri načrtovanju in izvajanju učnega procesa. Glavni namen raziskave je ugotoviti, ali se učitelji pri načrtovanju pouka sploh opirajo na standarde znanja in na kakšen način se na njih opirajo pri načrtovanju ocenjevanja znanja. To je namreč proces, pri katerem se ugotavlja, v kolikšni meri učenci dosegajo predpisane standarde znanja iz učnih načrtov (Bela knjiga 2011). V teoretičnem delu magistrske naloge najprej opredeljujemo, kaj je pomen besede standard iz stališča različnih avtorjev. V nadaljevanju se osredotočamo na uporabo pojma standard na področju vzgoje in izobraževanja, kjer predstavljamo njegove glavne značilnosti in opredelitve ter vlogo, ki jo imajo standardi v vzgojno izobraževalnem procesu. Podrobneje opredeljujemo tudi pojem standardov znanja, ki se pojavljajo v učnih načrtih in pravno-formalnih dokumentih za šolstvo ter predstavljamo delitev na vsebinske standarde in standarde izkazanega znanja. Narejen je podrobnejši pregled učnih načrtov iz leta 1998, 2008 in 2011, kasneje pa predstavljamo nekaj glavnih značilnosti ocenjevanja znanja, pomena in vloge opisnih kriterijev ter pravičnosti pri ocenjevanju znanja. Narejena je tudi analiza pravno-formalnih dokumentov, ki opisujejo povezanost med ocenjevanjem znanja in standardi znanja. Kot uvod v empirični del je opravljena analiza učnih načrtov za matematiko in glasbeno umetnost, poudarek pa je na opravljeni evalvaciji zapisa standardov znanja. V empiričnem delu izhajamo iz osnovne teze o pomembnosti učiteljeve uporabe standardov znanja pri načrtovanju učnega procesa, predvsem pri načrtovanju ocenjevanja znanja. Želimo ugotoviti tudi, kako dobro učitelji poznajo standarde znanja iz učnih načrtov in kako pogosto se nanje opirajo. Na podlagi raziskave ugotavljamo, da učitelji niso povsem suvereni pri poznavanju standardov znanja in da jih nekoliko nezadostno uporabljajo pri svojem načrtovanju pouka. Nadalje ugotavljamo tudi, da se pri pripravi pisnih preizkusov znanja učitelji le redko opirajo na standarde znanja, kar nas vodi do zaključka, da standardom znanja ne pripisujejo preveč pomembne vloge.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:znanja, ocenjevanje znanja, načrtovanje, pisni preizkus, učni načrt
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Leto izida:2019
PID:20.500.12556/RUL-112038 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:21.10.2019
Število ogledov:790
Število prenosov:183
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:The Role of Knowledge Standards in Assessment in Primary School
Izvleček:
In our master thesis we introduce the perspective teachers of mathematics and music have on the role of standards in planning and executing the learning process. The main purpose of our research is to establish, if teachers use standards while planning their teaching process, and in what way do they use them while planning the assessment process. Assessment is actually a process, in which teachers find out how well students achieve the required standards from the syllabus (Bela knjiga 2011). In the theoretical part we first define the meaning of the word standard from the point of view of different authors. Next we focus on the use of the word standard in education and introduce its main characteristics and the role standards have in the education system. We also define the concept of knowledge standards in the syllabus and in the legal documents for education, and introduce the distinction between content standard and performance standards. There is also an overview of syllabuses from 1998, 2008 and 2011, some main characteristics of assessment, the meaning and role of descriptive criteria and the importance of fairness in assessment. Furthermore we introduce an analysis of legal documents that describe the connection between assessment and knowledge standards. As an introduction to the empirical part there is an analysis of syllabus for mathematics and music, with the emphasis on the evaluation of knowledge standards. In the empirical part we originate from the hypothesis of the importance of the use of knowledge standards in planning the learning process, especially in planning the assessment process. We wish to establish how well teachers are familiar with standards form the syllabus and how often they use those standards in their teaching process. Based on our research, we found out that teachers are not completely confident in knowing the concept of knowledge standards and also insufficiently use standards in their planning process. We also found out that teachers rarely use standard in planning the assessment process, which leads us to the conclusion that teacher do not ascribe a very important role to standards in general.

Ključne besede:knowledge standards, assessment, planning, syllabus

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj