Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali pa uporabite sodobnejši brskalnik.
Repozitorij Univerze v Ljubljani
Nacionalni portal odprte znanosti
Odprta znanost
DiKUL
slv
|
eng
Iskanje
Brskanje
Novo v RUL
Kaj je RUL
V številkah
Pomoč
Prijava
Podrobno
Feministična obravnava televizijske serije Midve z mamo
ID
Silič, Iris
(
Avtor
),
ID
Stanković, Peter
(
Mentor
)
Več o mentorju...
PDF - Predstavitvena datoteka,
prenos
(699,47 KB)
MD5: 35DA2307F9FA647DE765F017A9AF8B3F
Galerija slik
Izvleček
Popularna kultura je sestavni del naših življenj, obenem pa naša življenja oblikujejo produkte popularne kulture. Predmet analize magistrske naloge je eden od teh produktov, televizijska serija Midve z mamo, ki nam predstavi zgodbo matere samohranilke Lorelai Gilmore in hčerke Rory Gilmore, s katero je zanosila pri šestnajstih letih. Serija je relevantna zaradi reprezentacije ženskosti in ženskih likov, ki ima ključno vlogo v vsakdanjem življenju njenih gledalk. S svojim prikazom neodvisnih, ambicioznih protagonistk in osredotočanjem na ženske like, serija postavi pod vprašaj teorije Laure Mulvey glede moškega protagonista, ki usmerja dogajanje, in ženske, ki je le objekt, namenjen moškemu pogledu, zaradi česar je bila definirana kot feministična, obenem pa so kritiki izpostavili problematičnost njene ozke reprezentacije ženskih identitet iz vidika razreda, rase, spolne usmerjenosti in omejenosti na tradicionalne vrednote. S pomočjo feministične filmske teorije je v magistrski nalogi analizirana reprezentacija ženskosti v seriji, s poudarkom na njenem postfeminističnem individualizmu in vprašanju progresivnosti njenih prikazov. Analiza Midve z mamo nam razkrije večpomenskost serije in različne tipologije ženskosti, ki jih združuje njihova individualnost in postfeministično poudarjanje pomena osebne izbire.
Jezik:
Slovenski jezik
Ključne besede:
feminizem
,
materinstvo
,
postfeminizem
,
filmska teorija
,
ženskost
Vrsta gradiva:
Magistrsko delo/naloga
Organizacija:
FDV - Fakulteta za družbene vede
Leto izida:
2019
PID:
20.500.12556/RUL-111142
COBISS.SI-ID:
36414813
Datum objave v RUL:
25.09.2019
Število ogledov:
1861
Število prenosov:
302
Metapodatki:
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
SILIČ, Iris, 2019,
Feministična obravnava televizijske serije Midve z mamo
[na spletu]. Magistrsko delo. [Dostopano 26 april 2025]. Pridobljeno s: https://repozitorij.uni-lj.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=111142
Kopiraj citat
Objavi na:
Sekundarni jezik
Jezik:
Angleški jezik
Naslov:
Feminist examination of the television series Gilmore Girls
Izvleček:
Popular culture is an integral part of our lives, in return our lives shape the products of popular culture. The subject of analysis of this master thesis is one of the former products, the television show Gilmore Girls, which presents to us the story of a single mother Lorelai Gilmore and her daughter Rory Gilmore, with whom she became pregnant at sixteen. The show is pertinent for its representation of femininity and female characters, that plays a key role in the everyday lives of its viewers. With its presentation of independent, ambitious protagonists and its focus on female characters, the show throws into question the theory by Laura Mulvey about the male protagonist, who makes things happen, and the woman, who is but an object for men’s viewing pleasures, and for which it was defined as feminist, all the while the critics have raised concerns about the problematic use of its narrow representation of female identities as pertaining race, sexuality and its constrictions of traditional values. With the help of the feminist film theory, the master thesis analyses the representation of femininity in the show, the focus being on its postfeminist individuality and the question of progressivity of its presentation. The analysis of Gilmore Girls reveals to us the multiplicity of meanings in the show and the different typologies of femininity, bound together by individuality and postfeminist emphasis on the meaning of personal choice.
Ključne besede:
feminism
,
maternity
,
postfeminism
,
film theory
,
femininity
Podobna dela
Podobna dela v RUL:
Vključevanje Afroameričanov v oborožene sile Združenih držav Amerike
Razvoj lika italijanskega gangsterja v filmih Martina Scorseseja
Reprezentacije večkulturnosti na primeru migracij v gimnazijskem izobraževalnem sistemu
Reprezentacija ženskih likov v filmih Wesa Andersona
Prebijanje četrte stene
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:
Filmska produkcija
Nazaj