Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali pa uporabite sodobnejši brskalnik.
Repozitorij Univerze v Ljubljani
Nacionalni portal odprte znanosti
Odprta znanost
DiKUL
slv
|
eng
Iskanje
Brskanje
Novo v RUL
Kaj je RUL
V številkah
Pomoč
Prijava
Podrobno
Vpliv izbranih dejavnikov na skepticizem do komuniciranja družbene odgovornosti podjetij
ID
Repinc, Aleja
(
Avtor
),
ID
Podnar, Klement
(
Mentor
)
Več o mentorju...
PDF - Predstavitvena datoteka,
prenos
(849,35 KB)
MD5: DC6227B08D8C6769CEE027FA44101AA3
Galerija slik
Izvleček
Potrošniki po vsem svetu se čedalje bolj zavedajo, kako njihove nakupne odločitve vplivajo na svet, v katerem živimo in želijo nagraditi podjetja, ki do družbe in okolja ravnajo odgovorno. Vendar pa se je, kot posledica zelenega zavajanja in splošnega izkoriščanja tematik v zvezi z DOP za profit, med potrošniki pojavil tudi precejšnji skepticizem do DOP in komuniciranja o le-tej. V diplomski nalogi smo analizirali ta skepticizem ter poskušali ugotoviti, kateri dejavniki vplivajo nanj in v kakšni meri. V teoretskem delu smo naprej razčlenili pojma družbena odgovornost in komuniciranje le-te ter podali nekaj napotkov za učinkovitejše komuniciranje o DOP. Nato smo razčlenili tudi pojem skepticizem ter povzeli ključne dejavnike, ki vplivajo nanj. V raziskavi smo se osredotočili na slabše raziskani dejavnik samega sporočila, ton komunikacije, v povezavi z bolj raziskanim dejavnikom atribucije motivov. Empirična raziskava je temeljila na anketi, ki je zajela 297 slovenskih potrošnikov, pretežno ženskega spola. Pokazala je, da na skepticizem znatno vplivata tako ton komuniciranja kot atribucija motivov, ter potrdila vpliv tona na atribucijo motivov. Nenavadno odkritje je bil pozitiven vpliv atribucije altruističnih motivov na skepticizem, zanimivo pa je tudi, da je bil splošni nivo skepticizma potrošnikov do testnih komunikacij o DOP precej nizek.
Jezik:
Slovenski jezik
Ključne besede:
Skepticizem potrošnikov
,
družbena odgovornost podjetij
,
komuniciranje družbene odgovornosti podjetij
,
ton komuniciranja
,
atribucija motivov.
Vrsta gradiva:
Diplomsko delo/naloga
Organizacija:
FDV - Fakulteta za družbene vede
Leto izida:
2019
PID:
20.500.12556/RUL-110820
COBISS.SI-ID:
36455005
Datum objave v RUL:
20.09.2019
Število ogledov:
2107
Število prenosov:
315
Metapodatki:
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
REPINC, Aleja, 2019,
Vpliv izbranih dejavnikov na skepticizem do komuniciranja družbene odgovornosti podjetij
[na spletu]. Diplomsko delo. [Dostopano 3 maj 2025]. Pridobljeno s: https://repozitorij.uni-lj.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=110820
Kopiraj citat
Objavi na:
Sekundarni jezik
Jezik:
Angleški jezik
Naslov:
The influence of select factors on consumer scepticism towards corporate social responsibility
Izvleček:
Consumers all over the world are increasingly aware of how their purchase decisions influence the world around us and wish to reward companies who act responsibly towards the society and the environment. However, the spread of greenwashing and cause exploitation for profit has led to increasing levels of consumer scepticism regarding CSR and the communication of it. This undergraduate thesis explores the scepticism amongst consumers and tries to explain which factors influence it and to what degree. The theoretical part first explains the concepts of CSR and CSR communication and gives some practical advice on how to communicate more successfully. Then it explores the concept of scepticism and describes the main factors which influence it. The empirical part focuses on an underexplored communication factor related to the message, the message tone, and compares it to a more established factor, motive attribution. The empiric research was carried out on 297 participants in the country of Slovenia, most of whom happened to be women. It showed that both message tone and motive attribution significantly influence consumer scepticism, and confirmed that tone does indeed influence attribution as originally assumed. An interesting discovery was the positive influence of altruistic motive attribution on scepticism. It is also worth noting that the general level of consumer scepticism towards the CSR messages was rather low.
Ključne besede:
Consumer scepticism
,
corporate social responsibility
,
CSR communication
,
communication tone/message tone
,
motive attribution.
Podobna dela
Podobna dela v RUL:
Iščem podobna dela...
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:
Nazaj