izpis_h1_title_alt

Jezikovni kodi in neenakost v pedagoškem diskurzu: Problematika Basila Bernsteina
ID Klun, Lucija (Avtor), ID Krašovec, Primož (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu, ID Gaber, Slavko (Komentor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (3,37 MB)
MD5: F093BDC8240982FD9BF95BB46AB5C129

Izvleček
Magistrsko delo obravnava govor in jezik otrok iz različnih družbenih skupin v povezavi z vzgojno-izobraževalnim sistemom. Pri tem se prvenstveno opira na Bernsteinovo teorijo jezikovnih kodov, ki jo postavlja v razmerje do sodobnih razvojno-psiholoških, nevroznanstvenih in lingvističnih raziskav, ki na vse večjih vzorcih in z vse natančnejšimi merilnimi tehnikami kažejo na govorno-jezikovne razvojne zaostanke otrok iz prikrajšanih in marginaliziranih družbenih skupin. Ob raziskovanju predpostavljajo, da bi bilo mogoče s pedagoškimi in zdravstvenimi sredstvi preko govorno-jezikovnih trajektorij »kompenzirati« družbenorazredno neenakost. V magistrskem delu poskušamo pokazati, da je osredotočenost na manifestacijo družbene neenakosti (razlike v razvoju govora in jezika) nezadostna, v kolikor ni analitično povezana z družbenoekonomsko podstatjo različnih jezikovnih dispozicij. Pri tem se opiramo predvsem na Bernsteinovo teorijo jezikovnih kodov, katere poskus je dosledno koncipirati neenako distribucijo diskurzivnih virov med družbenimi skupinami in pokazati na učinke, ki jih tovrstna neenakost predstavlja za pogoje otrokovega vstopa v pedagoški diskurz uradnega izobraževalnega sistema.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:razvoj govora in jezika, sociolingvistika, jezikovni kodi, družbena neenakost, izobraževalni sistem
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Leto izida:2019
PID:20.500.12556/RUL-110488 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:15.09.2019
Število ogledov:1503
Število prenosov:390
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Linguistic Codes and Inequality in Pedagogic Discourse: Problematic of Basil Bernstein
Izvleček:
Thesis elaborates on the issue speech and language in children from different social groups in relation to educational system. Primar focus of thesis is theory of linguistic codes developed by Bernstein, whoses findings are referenced to recent studies in developmental psychology, neuroscience and liguistic studies. Contemporary studies in these areas are incorporating larger samples and more exact scientific apparatus to prove speech and language delay in children from disadvantaged social groups. These findings are based on a preposition that social inequality could be “compensated” with pedagogical and medical interventions through linguistic trajectory. The aim of the thesis is to show that focusing on the manifestations of inequality (difference in speech and language developement) is inadequate when it fails to be analytically connected to socio-economic base of different linguistic dispositions. Following this argumentation thesis is grounded in Bernsteins code theory which consistently conceptualizes inequal distribution of discoursive resources among social groups. And furthermore shows the implications of discursive inequality for enterance into pedagogic discourse of formal educational systems.

Ključne besede:developmetn of speech and language, sociolingustics, linguistic codes, social inequality, educational system

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj