izpis_h1_title_alt

Estetska prezentacija preslikane baročne slike Mater Dolorosa Marka Layerja
ID Sterle, Ana (Avtor), ID Močnik Ramovš, Lucija (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (14,42 MB)
MD5: 5B10EACCBC6B4A29ACF90A4C8C5AA3FD
.pdfPDF - Priloga, prenos (629,21 KB)
MD5: 07F14FA564D6360B52AF66A4008C93FD

Izvleček
Baročna slika Mater Dolorosa Marka Layerja je bila v celoti preslikana z izjemo inkarnata. Naravoslovne raziskave, izvedene leta 2012, so pokazale, da so meč, draperija in ozadje preslikani. Strokovna komisija je predlagala odstranitev vse preslikave razen na območju ozadja, zaradi prevelikega tveganja za izvirnik. Leta 2018 je na sliki ostal še neodstranjen del preslikave na rdečem oblačilu. Enaka kemična sestava izvirnika in preslikave je oteževala odstranjevanje, zaradi česar je bilo preizkušenih veliko različnih metod, ki pa niso bile učinkovite. Zato smo se odločili, da preslikavo odstranimo mehansko. Za lažje izvajanje konservatorsko-restavratorskih postopkov je bila izdelana digitalna simulacija končne prezentacije slike. Po odstranjeni preslikavi je bilo veliko nepravilnosti na barvni plasti, nekatere zaradi poškodb nosilca in druge, manjše, zaradi odstranjevanja. Za povrnitev estetske celovitosti slike je bilo izvedeno zapolnjevanje vrzeli in reintegracija barvne plasti. Barvno reintegracijo smo izvedli z različnimi metodami, izbranimi glede na tip poškodbe. Poseg je bil zaključen tako, da lahko bodoče generacije nadaljujejo raziskave, dopolnjujejo in spreminjajo izvedene postopke.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:konserviranje-restavriranje, baročna slika, oljno-jajčna tempera, preslikava, odstranjevanje preslikave, reintegracija, Marko Layer, diplomsko delo
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Organizacija:ALUO - Akademija za likovno umetnost in oblikovanje
Leto izida:2019
PID:20.500.12556/RUL-110128 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:12.09.2019
Število ogledov:1800
Število prenosov:534
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Aesthetic Presentation of the Overpainted Baroque Painting of Mater Dolorosa by Marko Layer
Izvleček:
The Baroque painting Mater Dolorosa by Marko Layer was completely overpainted with the exception of the flesh tone area. Scientific research carried out in 2012 proved that the sword, the drapery and the background are overpainted. The profession commission proposed the removal of all the overpaint with the exception of the background, since it would be too risky. In 2018 the overpaint was still present on the red clothing. The same chemical composition of the original and the overpaint made the latter difficult to remove, which led to the testing of different methods. The tested methods were not efficient, so we decided to use the mechanical approach. In order to facilitate the implementation of conservation and restoration procedures, a digital simulation of aesthetic presentation was made. After the removal of the overpaint, there were many irregularities on the paint layer, some caused by the removal and others by the damaged support. To restore the aesthetic presentation of the image, the gaps were filled and the cromatic reintegration was performed. Cromatic reintegration was performed using various methods selected according to the type of damage. The intervention was done in a way that allows future generations to continue researching, complementing and modifying the implemented procedures.

Ključne besede:conservation-restoration, baroque painting, oil-egg tempera, overpaint, removal of overpaint, reintegration, Marko Layer, BA thesis

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj