Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali pa uporabite sodobnejši brskalnik.
Repozitorij Univerze v Ljubljani
Nacionalni portal odprte znanosti
Odprta znanost
DiKUL
slv
|
eng
Iskanje
Brskanje
Novo v RUL
Kaj je RUL
V številkah
Pomoč
Prijava
Podrobno
Razumevanje trajnostno naravnane potrošnje
ID
Polovšak, Manca
(
Avtor
),
ID
Golob Podnar, Urška
(
Mentor
)
Več o mentorju...
PDF - Predstavitvena datoteka,
prenos
(1,74 MB)
MD5: 340F635E84D48308A87295FDCC99B505
Galerija slik
Izvleček
V zadnjih desetletjih je naraščajoča potrošnja po vsem svetu povečala pritisk na okolje in podnebne spremembe. Potrošniki smo se začeli zavedati, da s svojimi odločitvami vplivamo na okolje in družbo, počasi prevzemamo odgovornost in spreminjamo svoje vedenje. V magistrski nalogi sem raziskovala razumevanje trajnostno naravnane potrošnje in odnos do vpeljevanja trajnostnih potrošniških praks v nakupni proces prehranskih izdelkov. Zanimalo me je, kako dobro potrošniki poznajo trajnostne vidike, kako jih vrednotijo, koliko jih že vpeljujejo v sam proces nakupa in s kakšnimi ovirami oz. izzivi se pri tem soočajo. Z metodo polstrukturiranih intervjujev sem ugotovila, da trajnostno vedenje potrošniki dobro poznajo in pozitivno vrednotijo. Osrednji oviri za trajnostno potrošnjo sta udobje in priročnost netrajnostnih nakupovalnih praks, izhajata pa iz pomanjkanja časa in navade, ki zasleduje hiter življenjski stil. Spodbudno pa je spoznanje, da se vprašani zavedajo pomena svojega potrošniškega vedenja, postopno že vpeljujejo trajnostne prakse, ob tem prevzemajo odgovornost za trajnostno nakupovanje in kritično gledajo na svoje nakupovalne navade. Slednje ustvarja motivacijo za vpeljevanje in poglabljanje trajnostnih nakupnih praks prehranskih izdelkov.
Jezik:
Slovenski jezik
Ključne besede:
trajnostno potrošništvo
,
trajnostni potrošnik
,
nakupovalne prakse
,
prehranski izdelki
,
trajnostni nakupni proces
Vrsta gradiva:
Magistrsko delo/naloga
Organizacija:
FDV - Fakulteta za družbene vede
Leto izida:
2019
PID:
20.500.12556/RUL-109761
COBISS.SI-ID:
36328285
Datum objave v RUL:
08.09.2019
Število ogledov:
2874
Število prenosov:
411
Metapodatki:
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
POLOVŠAK, Manca, 2019,
Razumevanje trajnostno naravnane potrošnje
[na spletu]. Magistrsko delo. [Dostopano 6 maj 2025]. Pridobljeno s: https://repozitorij.uni-lj.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=109761
Kopiraj citat
Objavi na:
Sekundarni jezik
Jezik:
Angleški jezik
Naslov:
Understanding of sustainable consumption
Izvleček:
In recent decades, the worldwide increase in consumption has had a negative impact on the environment and climate change. Consumers have become aware that through our actions we are influencing the environment and society, and this has resulted in our taking responsibility and changing of our behavior. This thesis explores the understanding of sustainable consumption and the attitude towards introducing sustainable consumer practices into the purchasing process of food products. I was interested in how well consumers are aware of sustainable aspects, how they value them, how much of them they are already including sustainability in the buying process and what obstacles or barriers they are facing in this regard. Using the method of semi-structured interviews, I have found that sustainable behavior is well known and positively valued by consumers. The main barriers to sustainable consumption are comfort and convenience of unsustainable shopping practices, which result from a lack of time and habits which pursue a fast-paced lifestyle. It is encouraging, however, that respondents are aware of the importance of their consumer behavior, that they are slowly incorporating sustainable practices and taking responsibility for sustainable shopping with a critical view on their shopping habits. The abovementioned facts are thus creating the motivation to introduce and strengthen sustainable purchasing practices of food products.
Ključne besede:
sustainable consumption
,
sustainable consumer
,
shopping practices
,
food products
,
sustainable purchasing process
Podobna dela
Podobna dela v RUL:
Oglaševanje
Razkorak med namero in izvedbo etičnega nakupa
(Ne)zmožnost vpliva marketinga na stališča potrošnikov do okolju prijaznih izdelkov
Motivacija za širjenje elektronskih govoric od ust do ust
Vpliv pozitivnih in negativnih e-govoric na imidž tržne znamke in na nakupno namero porabnika
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:
Ni podobnih del
Nazaj