izpis_h1_title_alt

Delovni čas v dobi informacijske tehnologije
ID Obadič, Tjaša (Avtor), ID Tičar, Luka (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (737,25 KB)
MD5: DBF8A2FFBC3EC8E5181CE702B624644B

Izvleček
Urejanje delovnega časa je že desetletja v ospredju političnih, ekonomskih in socialnih razprav tako na mednarodni in evropski ravni kot tudi na nacionalni ravni, zaradi česar je bilo potrebno v zadnjih desetletjih organizacijo dela, vključno z delovnim časom, prilagoditi potrebam globalizacije, globalne konkurence in razvoju informacijske tehnologije. Kot odziv na te spremembe so se začele pojavljati fleksibilne oblike razporejanja delovnega časa posameznega delavca, hkrati pa so se zaradi teženj delodajalcev, da delo prilagodijo naraščajočemu storitvenemu sektorju, pojavile nove oblike dela, v okviru katerih delavec delo opravlja s pomočjo informacijske tehnologije ali pa se prek informacijske tehnologije odzove na potrebe delodajalca po delu. To pa ni edini način, na katerega je informacijska tehnologija vplivala na delovni čas. Delavci, ki delo opravljajo v tradicionalnem delovnem razmerju, so s pomočjo informacijske tehnologije postali dosegljivi kjerkoli in kadarkoli. S tem se obseg dela posameznega delavca povečuje, kar ima posledice tudi na področju varnosti in zdravja pri delu. Uporaba informacijske tehnologije glede na dan zakonski okvir prinaša nove izzive v zvezi z vštevanjem dela v delovni čas in opredelitve delovnega časa tako z vidika maksimalnega dnevnega in tedenskega delovnega časa kot tudi z vidika zagotavljanja minimalnega počitka. Stalna dosegljivost delavcev pa je v številnih evropskih državah že prispevala k razvijanju t.i. pravice do izključitve.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:delovni čas, fleksibilizacija delovnega časa, delo z uporabo informacijske tehnologije, stalna dosegljivost, delo na daljavo, delo na poziv, množično delo, pravica do izključitve
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Organizacija:PF - Pravna fakulteta
Leto izida:2019
PID:20.500.12556/RUL-109569 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:16882257 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:06.09.2019
Število ogledov:1841
Število prenosov:315
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Working hours at times of Information Technology
Izvleček:
For decades, working time has been at the forefront of political, economic and social debates both at international and European as well as at national level. Employers had to adapt organization of work, including working time to globalization, global competition and progress on a field of information technologies. In response to these changes flexible forms of working time have emerged. Furthermore, employers’ aspirations to adapt work to the growing service sector have resulted in the emergence of new forms of employment where information technology is broadly used as means of work or to respond to employers’ needs. However, this is not the only way in which information technology affected working time. Workers in a traditional employment relationship have with information technology become accessible anytime and anywhere, which increased their workload and negatively affected occupational health and safety. Given the current legal framework, the use of information technology brings new challenges in defining the scope of work after working hours, especially in determining working time in terms of maximum daily and weekly working time, as well as from the aspect of ensuring minimum rest. Constant availability of workers has already been addressed in a few European countries, which have implemented the right to disconnect into their legislature.

Ključne besede:working time, flexibilization of working time, ICT based work, constant availability, telework, on call work, platform work, the right to disconnect

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj