izpis_h1_title_alt

Hieronymus Bosch, Sedem naglavnih grehov in štiri poslednje stvari - ikonografska in ikonološka analiza.
ID Godina, Urška (Avtor), ID Germ, Martin (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (5,56 MB)
MD5: 28F33ED8CF8DB7F4AB2721DE7960A38C

Izvleček
Zaključna seminarska naloga se ukvarja z raziskovanjem ustvarjanja Hieronymusa Boscha, ki mu zaradi uvajanja novosti v sklopu motivike in sloga na področju slikarstva pripada pomembno mesto v zgodovini umetnosti. Naloga se osredotoča na znamenito sliko Sedem naglavnih grehov in štiri poslednje stvari (Muzej Prado, Madrid) z znano moralistično tematiko, ki svari pred grešnostjo in spodbuja k bolj moralnemu življenju. Pozno 15. stoletje, v katerem je delo nastalo, je čas korenitih družbenih sprememb in pretresov, čas reformacije in milenijskega pričakovanja konca sveta. Delo obravnava vse naštete družbene razmere, hkrati pa z uprizoritvijo smrtnih grehov v povezavi s štirimi poslednjimi stvarmi gledalca opozarja na pomembnost moralnega ravnanja in vere v Boga, ki naj bosta vodilo slehernega posameznika. Bosch poleg aktualnega dogajanja tega obdobja kot izhodišča za svoje umetniško delo jemlje tudi razna predhodna likovna dela in pisne vire, ki govorijo o pomenu vere in moralnosti v življenju vsakega kristjana. Motivika je v kombinaciji s fantastičnostjo in posnemanjem kompozicijskih vzorcev, značilnih za nizozemskega umetnika, pustila sled tudi pri drugih renesančnih slikarjih.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:Hieronymus Bosch, naglavni grehi, štiri poslednje stvari, moralno-didaktična ikonografija, srednjeveška družba, renesančno slikarstvo
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Leto izida:2019
PID:20.500.12556/RUL-108717 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:14.07.2019
Število ogledov:1760
Število prenosov:427
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Hieronymus Bosch, The Seven Deadly Sins and the Four Last Things – an iconographic and iconological analysis.
Izvleček:
This final seminar paper researches the artistic creation of Hieronymus Bosch, who is considered highly influential in the history of art, due to his innovations in motif and style in the field of painting. The paper focuses on the famous painting The Seven Deadly Sins and the Four Last Things (Prado Museum, Madrid) with the well known moralistic theme, which warns against sinfulness and encourages a moral lifestyle. The late 15th century, during which the work was created, is a time of radical social change and shock, the time of reformation and millenium-long anticipation of the end of the world. The work deals with all of these social circumstances, while at the same time warning the observer, through means of presenting the deadly sins in connection to the four last things, of the importance of moral behaviour and faith in God, which should act as guidance for every individual. In addition to the happenings of that era, Bosch also uses different prior works, which speak about the importance of religion and morality in the life of every Christian, as the basis of his work of art. The motif in combination with the fantastical quality and immitation of compositional patterns, characteristic of the Dutch artist, has left an impression on other renaissance painters aswell.

Ključne besede:Hieronymus Bosch, seven deadly sins, four last things, morally-didactic iconography, medieval society, renaissance painting

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj