Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali pa uporabite sodobnejši brskalnik.
Nacionalni portal odprte znanosti
Odprta znanost
DiKUL
slv
|
eng
Iskanje
Brskanje
Novo v RUL
Kaj je RUL
V številkah
Pomoč
Prijava
Šola, ki upošteva spoznanja o travmi
ID
Palčič, Tadeja
(
Avtor
),
ID
Dekleva, Bojan
(
Mentor
)
Več o mentorju...
,
ID
Klemenčič Rozman, Mija Marija
(
Komentor
)
URL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite
http://pefprints.pef.uni-lj.si/5768/
Galerija slik
Izvleček
Magistrsko delo obravnava šolski pristop, ki upošteva spoznanja o travmi. Travma predstavlja velik problem družbe, saj se velik del populacije vsaj enkrat v življenju sreča s težko travmatično izkušnjo. Zaradi številnih negativnih posledic, ki jih travma lahko pusti na posamezniku, pa se v tujini poudarja pomen pristopa, ki upošteva spoznanja o travmi. Šole bi morale v svoj sistem vključiti ta pristop, saj bi s tem lahko podprle učence na poti okrevanja od travme ter preprečile retravmatizacijo. V teoretičnem delu smo opredelili pojem travme, vrste travm ter opisali faze spoprijemanja s travmatskim dogodkom. Predstavili smo nekaj najpogostejših odzivov otrok na travmatske dogodke v različnih starostnih obdobjih ter poleg pripisali nekaj možnih načinov pomoči. Sledi predstavitev pristopa, ki upošteva spoznanja o travmi ter primerjava tega pristopa s tradicionalnim pristopom do travme. Predstavili smo, zakaj bi bil ta pristop v šoli koristen in kako se ga lahko vključi v šolo kot celoto. Na koncu pa smo opredelili sekundarno travmo in njene učinke na posameznika. Empirični del raziskave temelji na kvalitativnem pristop. Raziskovali smo, kakšno je poznavanje travme med različnimi kadri v šoli, v kolikšni meri poznajo simptome travme in jih tudi prepoznajo. Zanimalo nas je, kako na šoli ukrepajo v primeru travme. Poleg tega smo ugotavljali, če poznajo pristop s travmo seznanjene šole. Zanimalo nas je tudi, če se intervjuvanci soočajo s sekundarno travmo in kako ukrepajo ob pojavu le-te. Raziskava ugotavlja, da so intervjuvanci v splošnem seznanjeni s pojmom travma. Večji del intervjuvancev trdi, da na podlagi spremembe vedenja prepozna travmatiziranega učenca, vendar zaradi pomanjkanja znanja pogosto občutijo stisko pri iskanju ustreznega načina pomoči temu učencu. Čeprav večina intervjuvancev občuti stisko pri delu s travmatiziranimi učenci, pa so mnenja glede potrebe po pristopu, ki upošteva spoznanja o travmi, deljena. Kljub temu pa so nekateri intervjuvanci izrazili zanimanje za dodatna izobraževanja na področju travme in dela s travmatiziranimi posamezniki.
Jezik:
Slovenski jezik
Ključne besede:
travma
Vrsta gradiva:
Magistrsko delo/naloga
Tipologija:
2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:
PEF - Pedagoška fakulteta
Leto izida:
2019
PID:
20.500.12556/RUL-108083
COBISS.SI-ID:
12466249
Datum objave v RUL:
17.06.2019
Število ogledov:
1869
Število prenosov:
244
Metapodatki:
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
Kopiraj citat
Objavi na:
Sekundarni jezik
Jezik:
Angleški jezik
Naslov:
Trauma – informed school
Izvleček:
The master's degree deals with a trauma-informed school approach. Trauma is a big problem for society, since a large portion of the population deals with at least one adverse traumatic experience. Due to many negative consequences that trauma can leave on an individual, the importance of trauma-informed approach is emphasised abroad. Schools should implement this approach into their system in order to help students recover from trauma and to prevent retraumatization. In theoretical part we defined the concept of trauma, types of trauma and we described the phases of confrontation with a traumatic event. We presented some of the most frequent respones of children to traumatic events through different age periods and added some possible ways of help. Then follows the presentation of a trauma-informed approach and a comparison of this approach to a tradicional trauma approach. We presented the importance of this approach in school and how it can be integrated into a school system. At the end we defined a secondary trauma and its effects on an individual. The empirical part of the research is based on the qualitative approach. We studied the knowledge of trauma among staff at school, the extent of their knowledge about symptoms of trauma and their recognition of these symptoms. We were interested in how school reacts in a case of a trauma. Besides, we were determining whether they are familiar with trauma-informed approach. We were also interested in how interviewees react in a case of secondary trauma. The research finds that interviewees are generally familiar with the concept of trauma. The majority of interviewees say that they recognize traumatized student based on a change in their behavior but due to their lack of knowledge they have difficulties finding a suitable way to help that student. Even though the majority of interviewees find it difficult to work with traumatized students, the opinions about the necessity of a trauma-informed approach are varied. Despite this, some of the interviewees expressed interest in additional education about trauma and work with traumatized individuals.
Ključne besede:
trauma
Podobna dela
Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:
Nazaj