izpis_h1_title_alt

Obravnava in poustvarjanje izbranih ljudskih pesmi iz Štrekljeve zbirke Slovenske narodne pesmi v 3. razredu
ID Gosar, Nastja (Avtor), ID Blažić, Milena Mileva (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://pefprints.pef.uni-lj.si/5663/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Poznavanje ljudskih pesmi je za človeka izrednega pomena, saj s tem odkriva, spoznava in bolje razume življenje iz preteklosti. Ljudske pesmi neprekinjeno nastajajo skozi celotno zgodovino. Najbolj pomembno pri njih je petje, da pa se lahko ohranijo, so zelo pomembni zapisi, ki so ob petju nastajali. Ljudska pesem združuje ljudi, kar lahko opazimo ob različnih življenjskih dogodkih, ob katerih se te pesmi prepevajo, saj pesem živi v skupnosti ljudi. Nastalo je zelo veliko zbirk z ljudskimi pesmimi, zelo pomemben strokovnjak na področju slovenskih ljudskih pesmi pa je tudi Karel Štrekelj, saj je s celotnega slovenskega območja s pomočjo zbirateljev zbral zelo veliko slovenskih ljudskih pesmi. Značilnost njegove zbirke Slovenske narodne pesmi (1895–1911) je avtentičnost pesmi, saj jih je ohranil v taki obliki, kot so jih pripovedovalci povedali. Prav zaradi tega me je v svojem magistrskem delu zanimalo, ali se omenjenega zbiratelja omenja pri pouku slovenščine v osnovni šoli, kako učenci sprejemajo pesmi iz njegove zbirke ter kako se kaže njihova ustvarjalnost pri poustvarjalnih dejavnosti po obravnavanju teh pesmi. Sama ustvarjalnost otrokom omogoča drugačno videnje sveta okoli sebe, saj so bolj svobodni in odprtega mišljenja. Ob ustvarjanju se jim razvijajo tudi kognitivne sposobnosti. Pri razvijanju ustvarjalnosti v šoli imajo zelo pomembno vlogo tudi učitelji sami. V teoretičnem delu sem opredelila ljudsko in avtorsko pesem ter njune značilnosti, predstavila sem nekaj definicij mladinske književnosti ter tipe slovenske mladinske poezije. Analizirala sem Karla Štreklja in razdelek iz njegove zbirke ter ga primerjala z zbirko Enci benci na kamenci (1–4) (1990–2018), avtorja Romana Gašperina. Predstavila sem ustvarjalno in poustvarjalno pisanje ter vlogo učitelja pri razvijanju učenčeve ustvarjalnosti. Za svojo raziskavo sem izbrala tretji razred, saj so učenci do tega razreda že spoznali dovolj ljudskih in avtorskih pesmi ter pojme, ki so s tem povezani, prav tako pa so v dveh letih in pol že morali pokazati svojo ustvarjalnost, ki bi jim prišla prav pri poustvarjalnih dejavnosti v raziskavi. Z njimi sem izvedla anketo, in sicer zaradi potreb akcijskega raziskovanja, najprej na začetku raziskave ter še enkrat na koncu, za pridobitev rezultatov večmesečnega dela. Ugotovila sem, da je za učence zelo pomembna priprava vnaprej, natančno določene naloge in natančno opredeljeni cilji, ki jih želimo doseči. Velikega pomena sta tudi ponavljanje in utrjevanje kot fazi šolskega procesa, saj pripomoreta k temu, da si učenci več in bolje zapomnijo učne snovi. Potrdim lahko tudi to, da je za sodelovanje v skupinah zelo pomembno vzdušje v razredu in skupinah, in seveda na kakšen način uredimo skupine. Za moje delo je bilo pomembno, da so skupine heterogene, saj sem ugotovila, da si otroci med seboj radi pomagajo in podajajo svoja mnenja. Poleg tega sem ugotovila tudi, da je za končni učinek izrednega pomena izbira nalog za učence. Te morajo biti motivacijske, zanimive, ustvarjalne in nekoliko zahtevnejše, spodbujati morajo razmišljanje, saj s tem učenci razvijajo svoje kognitivne sposobnosti.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:Karel Štrekelj
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Leto izida:2019
PID:20.500.12556/RUL-107350 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:12367945 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:11.04.2019
Število ogledov:907
Število prenosov:62
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Discussing and recreating selected folk songs from Štrekelj's collection Slovenian folk songs in the third grade
Izvleček:
The knowledge of the folk songs is very important to all humans, because that way we can discover and better understand the life from the past. Folk songs have been created througout the whole history. The most important feature about them is singing, but in order to keep them for the new generations, it is also impotrant to write them down. Folk songs bring people together, and that we can seen at different occations in life – the songa live in the human comunity. There are a lot of collections with folk songs, but a very important expert on that area is Karel Štrekelj, because he gathered together a lot of slovenian folk songs with the help of other collectors. The characteristic of his collection Slovenske narodne pesmi (1895–1911) is the authenicity of the songs, since he kept them in the original form, as they were sung, recitated. That was the reason why I wanted to know, if the Karel Štrekelj is mentioned in the slovenian class in primary school, how do the pupils accept the songs from his collection, and how we can see their creativity in preformative activity after the interpretation of those songs. The creativity enables kids to have a different picture of the world around them, because they are more free and open minded. They also develop cognitive abilities durring the creative process. The teachers also have a very important role in the development of creativity. In the theoretical part of the masters thetis I have defined folk and author songs and their characteristics, presented a few definitioins of the youth literature and the types of slovenian youth poetry. I analyzed Karel Štrekelj and the section from his collection and then compared it to another collection of folk songs Enci benci na kamenci (1–4) (1990–2018), from the author Roman Gašperin. I presented the cerative and preformative acivitzy and the role of the teacher in the developmement of the pupils creativity. I choose third grade class for my research, because the pupils from this class have already learned about the folk songs and were introduced with the terms, connected to them. In the 2,5 zears in school they also already had to show some creativity, that they could use in the preformative activity. I made a survey, for the needs of the action research, first at the beggining of the research, and also at the end, so see the results of the months of work. I discovered that it is very important to plan ahead, and to set certain goals, that we want to reach. Big emphasis is also on repeating, and that helps pupils to learn and memorise more of the learning material. I can confirm, that in order to have a better team work, it is very important, what kind of atmosphere we have in the class, and also how we form the groups. The groups had to be heterogeneous, because I found out that the kids like to help eachother and to express opinions. It is also very important, that the teacher chooses the right tasks for the final effect. The tasks have to be motivating, interesting, creative and a little demanding too, they have to encourage thinking, because it alows the pupils to develop their congintive abilitys.

Ključne besede:Karel Štrekelj

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj