izpis_h1_title_alt

Slikanice v anglofonskem literarnem sistemu 21. stoletja : diplomsko delo
ID Obal, Urška (Avtor), ID Matajc, Vanesa (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu, ID Burcar, Lilijana (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (3,36 MB)
MD5: D35D37A186E1E32F65EABEC3AF98FDE5

Izvleček
Diplomsko delo obravnava problematiko ustvarjanja pomena med besedami in ilustracijami v tekstu slikanic. To razmerje je najprej predstavljeno v luči različnih teoretskih pristopov, ki so se v strokovni literaturi pojavljali v zadnjih dvajsetih letih. Obravnava zajema različne analogije in metafore s področja umetnosti in naravoslovnih znanosti, literarno-teoretske termine, Sipeov koncept sinergije ter različne taksonomije in tipologije besedno-slikovnega odnosa. Semiotično raziskovanje pomenske strukture slikanic, ki se opira na misel Jurija Mihajloviča Lotmana, nadgrajuje s fenomenološkim principom branja, ki ga je v svojem opusu razvil Wolfgang Iser. Na podlagi tega se zavzame za dialoško obravnavo besednega in slikovnega v slikanici. Nadalje diplomsko delo predstavi različne opredelitve postmodernizma v literarnih študijah posvečenih slikanicam. Pokaže, da bi bilo bolj ustrezno govoriti o metafikcijskih kot o postmodernih slikanicah. Predstavi dve opredelitvi metafikcije, metafikcijo v slikanicah pa poveže z zahtevo sodobne družbe po igrivosti in zabavnosti kulturnih proizvodov. Kulturni kontekst je v tem delu opredeljen kot postmoderna oziroma neoliberalni kapitalizem upoštevajoč teorijo Fredrica Jamesona. Naloga se sklene z analizo dveh slikanic Shauna Tana, Izgubljena stvar in The Rabbits. Interpretacija pokaže, da Tanovo delo presega oznako postmodernizma, ki mu jo pripisuje teoretski diskurz, in problematizira teme odtujenosti in pripadanja.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:otroška književnost, literarni žanri, slikanice, beseda in podoba, postmodernizem, metafikcija, avstralska književnost, diplomska dela
Vrsta gradiva:Diplomsko delo
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:[U. Obal]
Leto izida:2016
Št. strani:104 str.
PID:20.500.12556/RUL-104992 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:82.0-93:087.5
COBISS.SI-ID:61922146 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:19.10.2018
Število ogledov:1043
Število prenosov:252
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Picturebooks in the Anglophonic literary system of the 21st century
Izvleček:
The main topic of this thesis is the question of the production of meaning between words and illustrations in picturebooks. The relationship between the verbal and the visual as analysed in critical theory over the last two decades is presented. Approaches to defining the relationship between verbal and visual include: metaphors and analogies borrowed from art and sciences, theoretical constructs, Sipe's concept of synergy, and various typologies/taxonomies. Research into meaning-making is based on Yuri Mikhailovich Lotman's semiotics and phenomenological approach to reading developed by Wolfgang Iser. On the basis of this two approaches and previous analyses, I argue for a dialogical interpretation of the relationship between verbal and visual in picturebooks. This paper also presents different scholarly discussions regarding the connection between picturebooks and postmodernism. It proposes to argue for metafictive picturebooks instead of postmodern ones. Two theories of metafiction are then presented, and a connection between metafiction as employed in picturebooks and the societal demand for cultural products to be entertaining is made. Contemporary culture is characterized in terms of postmodernity and neoliberalism, following Fredric Jameson's writing on the subject. The thesis concludes with interpretations of Shaun Tan's picturebooks The Lost Thing and The Rabbits. The interpretation shows that Tan's work transcends the label of postmodernism often attributed to his work, and raises questions about alienation and belonging.


Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj