izpis_h1_title_alt

PRIMERJALNA ANALIZA DOŽIVLJANJA STRESA V JAVNEMIN ZASEBNEM SEKTORJU
ID RAVBAR, MAJA (Avtor), ID Stare, Janez (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (1,54 MB)
MD5: 7A11611224A2425FA21EA8B5F0EEC0DC

Izvleček
Stres na delovnem mestu velja za eno najnevarnejših bolezni moderne dobe. Bolezni, ki nastanejo kot posledica stresa na delovnem mestu, niso le telesnega izvora, temveč tudi duševnega. Če kot posledico stresa na delovnem mestu na ravni posameznika navajamo nastanek različnih bolezni, je potrebno omeniti, da so posledice stresa na delovnem mestu vidne tudi pri organizaciji. Kažejo se predvsem v naraščajočih stroških, ki nastanejo zaradi odsotnosti delavca zaradi bolezni, povezane z stresom. Ključnega pomena je, da je stres čim prej opažen in da se ga naučimo obvladovati. Cilj diplomskega dela je bil narediti primerjavo med prisotnostjo stresa na delovnem mestu v javnem in zasebnem sektorju ter predstaviti predloge za izboljšave na področju stresa na delovnem mestu. Predstavljeni so tudi ključni dejavniki za nastanek stresa v obeh sektorjih in oblike pomoči, ki se je zaposleni najpogosteje poslužujejo, da bi obvladali stres. V diplomskem delu je bila v teoretičnem delu uporabljena deskriptivna metoda s študijo domače in tuje literature. Drugi, empirični del sestavlja vprašalnik, na podlagi katerega so bili pridobljeni in analizirani podatki. Rezultati so pokazali, da ni bistvenih razlik v prisotnosti stresa v javnem in zasebnem sektorju. Kot glavni dejavnik za nastanek stresa zaposleni v zasebnem sektorju navajajo pomanjkanje izkušenj, kar je posledica velikega števila mlajših zaposlenih; prenizke plače glede na obseg dela pa so glavni dejavnik za nastanek stresa na delovnem mestu v javnem sektorju. Dolg delavnik, nadurno delo in velik obseg dela v veliki večini ne vplivajo na socialno življenje posameznikov. Ključne pri zmanjševanju stresa na delovnem mestu so vodje v organizaciji. Če je nagrajevanje za dobro opravljeno delo primerno, če so medsebojni odnosi dobri in če nadrejeni zna prisluhniti zaposlenemu, potem je za nastanek stresa na delovnem mestu veliko manjša verjetnost. Veliko ljudi se znajde v vlogi vodje, ko gre za določanje dela in delovnih nalog, le malo vodij pa zna delati z ljudmi, jim prisluhniti ter se z njimi pogovoriti in jih motivirati. V tej smeri je potrebno stalno izobraževanje vodij.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:stres, stres na delovnem mestu, javni sektor, zasebni sektor, izgorelost
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Organizacija:FU - Fakulteta za upravo
Leto izida:2018
PID:20.500.12556/RUL-104928 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:16.10.2018
Število ogledov:1112
Število prenosov:366
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:COMPARATIVE ANALYSIS OF EXPERIENCE STRESS IN PUBLIC AND PRIVATE SECTOR
Izvleček:
Stress on the workplace is one of the most dangerous illness of the modern age. It can be cause for physical or psyche diseases. Stress leaves the consequences not only on the individual, but also on the organization in which individual works. Rising costs is one of the most common consequence that has negative influence on the organization. It is necessarily that we notice stress early enough, so we can learn how to live with it and master it. In my thesis, I will make the comparision between stress in public sector and private sector. I will present key factors which are responsible for stress in both sectors and the methods that employees use to minimase it. I will also prupose changes that would reduce stres at the workplace in both sectors. First part of thesis contains studie of domestic and foreign literature. Method that was used is called descriptive method. The second, empirical part, contains survey questionnaire and answers to it. On the basis of these responses the data were analyzed. Results showed that there are not significant differences between stress in public and private sector. Lack of experience is the main cause for stress in private sector. Reason for this could be that in private sector there is a lot of younger employees, at the beginning of their career. Too low salaries acording to the volume of work is the main cause for stress in public sector. Overtime work and large scope of it do not effect on social life of the individuals. Leaders are the key for preventing stress. If they take care for fair rewarding when work is well done, if they keep good relationship within the grup, if they listen to their employees when they have any problems, then there is low possibility of stress at workplace. Many people could be the leaders when it goes for work and how to distribute tasks but when it is talk about how to work and deal with employees and their problems there are just a few capable and qualified leaders. Because of that it is very important that leaders are constantly educatied on how to manage employees.

Ključne besede:stress, workplace stress, public sector, private sector, burnout

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj