izpis_h1_title_alt

Kajenje in kulturni kapital
Gerčar, Anja (Avtor), Luthar, Breda (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (846,77 KB)
MD5: 49F0D30275584477AD516A46125CFFA9

Izvleček
Kajenje tobačnih izdelkov je že od nekdaj del naše kulture. Vsaka kultura v zapisani zgodovini ima zgodovino kajenja tobaka: kot zdravilo, užitek, del rituala ali kot del popularne kulture. Kajenje cigaret je najbolj značilno pri posameznikih z nizko stopnjo izobrazbe ter pri posameznikih z nizkim dohodkom. V diplomski nalogi se ukvarjam s povezanostjo kulturnega kapitala in kajenja pri mladih. Še posebej me zanima, kako je kajenje pri mladih povezano z različnimi demografskimi podatki. Ugotavljam, kako se subkulturni kapital izraža pri mladih in kako je subkulturni kapital povezan z družbeno-strukturnimi dejavniki (z izborom šole). Raziskujem tudi, kakšno vlogo igrata pri kajenju pri mladih pojma ˝cool˝ in življenjski stil in kako mladi interpretirajo družbene skupine, kateri pripadajo. Diplomska naloga je razdeljena na dva dela, pri čemer znotraj teoretičnega okvira s pomočjo različnih avtorjev pojasnjujem kajenje kot kulturno prakso, pomen cigaretne industrije ter pojem kulturnega in subkulturnega kapitala. V empiričnem delu sem uporabila metodo polstrukturiranega intervjuja in opravila intervjuje s šestimi mladostniki z različnih srednjih šol, na podlagi katerih sem ugotovila, da so prakse in motivi kajenja pri vseh intervjuvancih zelo podobne. Posebej pomembno vlogo pri kajenju pri mladih imata pojem življenjskega stila in pojem ˝cool˝, medtem ko je izražanje subkulturnega kapitala v tesni povezavi z družbeno-strukturnimi dejavniki.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:kajenje, kulturni kapital, mladi, ˝cool˝, subkulturni kapital
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga (mb11)
Organizacija:FDV - Fakulteta za družbene vede
Leto izida:2018
COBISS.SI-ID:35685981 Povezava se odpre v novem oknu
Število ogledov:673
Število prenosov:474
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
 
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
:
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Cultural capital and smoking
Izvleček:
Tobacco smoking has always been a part of our culture. Every culture in recorded history has a history of tobacco smoking, either as a medicine, pleasure, smoking as a part of a ritual, or as a part of a popular culture. Cigarette smoking is most common among people with low level of education and among people with low income. In my bachelor’s thesis, I try to find out the connection between the cultural capital and smoking among young people. Especially, I am interested in how smoking among young people is related to various demographic data. I try to find out how subcultural capital is expressed among young people and how subcultural capital is linked to socio-structural factors (choice of school). I also research what role do the concept ˝cool˝ and lifestyle play among young smokers and how young people interpret social groups, to which they belong. The bachelor’s thesis is divided into two parts, in which I explain, within the theoretical framework and with the help of various authors, smoking as a cultural practice, the meaning of the cigarette industry, and the concept of cultural and subcultural capital. In the empirical part, I used the method of semi-structured interview and conducted interviews with 6 adolescents from different secondary schools, based on which I found that the practices and smoking patterns among all the interviewees are very similar. I found out that the concepts of lifestyle and ˝cool˝ are playing a very important role among young smokers. The expression of subcultural capital is also closely related to socio-structural factors.

Ključne besede:smoking, cultural capital, young, ˝cool˝, subcultural capital

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj