Podrobno

Medvrstniško nasilje v osnovni šoli z vidika učencev in strokovnih delavcev : magistrsko delo
ID Lampe, Taja (Avtor), ID Razpotnik, Špela (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://pefprints.pef.uni-lj.si/4854/ Povezava se odpre v novem oknu
.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (1,45 MB)
MD5: 60EAC21603191AD91CCA06CA5E1A267E

Izvleček
Magistrsko delo obravnava medvrstniško nasilje v osnovni šoli, ki se diferencira v številnih pojavnih oblikah, s prevzemanjem različnih vlog in pod vplivom dejavnikov z različnih ravni, od mikro- do makroravni družbe. Ker s seboj prinaša številne posledice za vse udeležene v šoli, je v zadnjih desetletjih predmet tako preučevanja kot tudi truda za učinkovito preprečevanje s strani izobraževalnih politik. S povečano občutljivostjo za zaznavanje medvrstniškega nasilja in s poznavanjem učinkovitih preprečevalnih in obravnavnih strategij lahko pričakujemo izboljšanje šolskega okolja, ki s svojimi varovalnimi značilnostmi kljubuje medvrstniškemu nasilju in se vzpostavlja kot varen prostor. Najbolj učinkoviti pristopi upoštevajo šolo kot sistem in poskušajo na ravni šole doseči sistemske spremembe. Na podlagi empiričnega dela sem z raziskovalnima instrumentoma usmerjenega skupinskega intervjuja na vzorcu 19 učencev in polstrukturiranega intervjuja na vzorcu 3 strokovnih delavk raziskovala vidike učencev in strokovnih delavk o MVN, vzroke zanj, kako ga zaznavajo, obravnavajo in preprečujejo ter s katerimi težavami se pri tem srečujejo. Delo z raziskavo kvalitativnega značaja prispeva k obstoječim raziskavam o medvrstniškem nasilju, ki so v večji meri kvantitativne, saj izpostavi subjektivne pripovedi doživljanja medvrstniškega nasilja, s čimer ponuja podrobnejši vpogled v pojav z vidika ključnih akterjev šole in uporabna izhodišča za pristopanja k pojavu.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:nasilje med vrstniki, osnovna šola, učenci, strokovni delavci
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik:[T. Lampe]
Leto izida:2017
Št. strani:156 str.
PID:20.500.12556/RUL-97644 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:343.62-053.5(043.2)
COBISS.SI-ID:11793737 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:13.12.2017
Število ogledov:2588
Število prenosov:385
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
LAMPE, Taja, 2017, Medvrstniško nasilje v osnovni šoli z vidika učencev in strokovnih delavcev : magistrsko delo [na spletu]. Magistrsko delo. T. Lampe. [Dostopano 9 junij 2025]. Pridobljeno s: https://repozitorij.uni-lj.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=97644
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Peer violence in school settings fom the viewpoint of students and school profesionals
Izvleček:
This master thesis deals with peer violence in primary schools, which can appear in several forms, in adopting various roles and under the influence of factors ranging from the micro- to the macro-level of society. As it results in several consequences for all members of the school, it has, over the last few decades, become a subject of studies and efforts to effectively prevent peer violence through education policies. By lowering the tolerance for peer violence and by teaching strategies for preventing and dealing with it, we can expect an improvement in the school environment, which, with its protective characteristics, works as an opposition to peer violence and is considered a safe place. The most effective approaches consider school a system and try to achieve systematic change in schools. In the empirical part, two research mechanisms – a focus group interview with 19 students and a semi-structured interview with 3 school professionals – were used to study how students and school professionals perceive peer violence and its causes, how they recognise it, manage and prevent it, and what problems they face. Compared to current, mostly quantitative research, qualitative research offers a new aspect on peer violence, as it offers subjective insights on peer violence and with that, a detailed picture of this problem, as perceived by the members of the school, while also offering practical starting points on approaching the subject.

Ključne besede:peer group, violence, vrstniki, nasilje

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
  1. Karakterizacija jekla UTOPMo5
  2. Aluminium-alloy transfer to a CrN coating and a hot-work tool steel at room and elevated temperatures
  3. thermal fatigue of tool steels for die casting
  4. Influence of heat treatment on the high-temperature oxidation behaviour of chromium-molybdenum-vanadium alloyed hot-work tool steel
  5. optimization of the heat treatment of PROTAC 600 steel
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:
  1. Wear resistance of hot-work tool steel
  2. Vzdržljivost kovaških orodij iz jekel W Nr. 1.2367, W Nr. 1.2885 in QRO TM 90 SUPREME za delo v vročem
  3. EFFECT OF NICKEL ON PROPERTIES OF ALUMINIUM BRONZES
  4. Soft annealing productivity optimization
  5. Effect of heat treatment on the properties of tool steel

Nazaj