izpis_h1_title_alt

Analiza kurikulov predšolske vzgoje na področju jezika : magistrsko delo
ID Srdarev, Dunja (Avtor), ID Blažič, Milena (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4562 Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
V magistrskem delu smo z deskriptivno in komparativno metodo analize in primerjave dokumentov analizirali slovenski kurikul predšolske vzgoje in kurikule predšolske vzgoje iz Anglije, Finske in Nove Zelandije. Kvalitativna empirična raziskava temelji na analizi kurikulov ter priročnikov h kurikulom za jezikovno področje. Podatke smo obdelali s kvalitativno vsebinsko analizo. Osredinili smo se najprej na umestitev predšolskega obdobja v celotni sistem vzgoje in izobraževanja posameznih držav, nato pa na umestitev književne vzgoje in medkulturne književnosti v predšolsko vzgojno prakso. Kurikule smo primerjali po šestih merilih, izbranih na podlagi mednarodnih raziskav bralne pismenosti in medkulturnosti ter študija mladinske književnosti. S primerjavo štirih šolskih sistemov, kurikulov in priročnikov smo ugotovili, da med njimi ni večjih razlik. Izbrane države imajo primerljivo strukturo šolskih sistemov in kurikulov, primerljivo organizirano predšolsko vzgojo ter podoben izbor glavnih področjih in načel v kurikulih. Razlika se kaže pri metodah in oblikah dela ter pri vnašanju vsebin in dejavnosti v vzgojno prakso. V zadnjem delu smo na podlagi ugotovitev predlagali metodična in didaktična priporočila za slovenski kurikul oziroma priročnik za področje jezika ter podpodročji književnosti in medkulturne književnosti.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:šolski sistemi, književna vzgoja, medkulturna književnost
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik:[D. Srdarev]
Leto izida:2017
Št. strani:140 str.
PID:20.500.12556/RUL-94133 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:373.2.016(043.2)
COBISS.SI-ID:11646537 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:24.08.2017
Število ogledov:926
Število prenosov:184
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Pre-primary curricula analysis for pre-primary education in the area of language
Izvleček:
In the master thesis, we have analysed Slovenian preschool curriculum and preschool curricula from England, Finland and New Zealand using descriptive and comparative methodology and document analysis. Qualitative empirical research includes comparative analysis of the curricula and its handbooks in the area of language. Qualitative content analysis is used for processing data. First we looked at how preschool education is placed within the entire educational system of each country and then how literary education and intercultural children's literature are placed within the preschool educational practices. The curricula were compared according to six criteria derived from the international researches in literacy and intercultural literacy and from the professional literature in the field of children's literature. The comparison of four different educational systems, curricula and its handbooks has not shown any major differences among them. The educational systems and the organization of preschool education is similar in the four countries, and the curricula have comparable coverage of main educational areas and principles. Significant differences have been discovered in using different methods and techniques for transferring the educational program in practice. Based on the findings, the last part of the thesis suggests didactical improvements for Slovenian curriculum and handbook in the area of language and subareas – literature and intercultural literature.

Ključne besede:pre-school education, curriculum, language, predšolska vzgoja, kurikulum, jezik

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj