Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali pa uporabite sodobnejši brskalnik.
Repozitorij Univerze v Ljubljani
Nacionalni portal odprte znanosti
Odprta znanost
DiKUL
slv
|
eng
Iskanje
Brskanje
Novo v RUL
Kaj je RUL
V številkah
Pomoč
Prijava
Podrobno
Motiv sanj v sodobni slovenski mladinski književnosti
ID
Kosmatin, Vesna
(
Avtor
),
ID
Blažić, Milena Mileva
(
Mentor
)
Več o mentorju...
URL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite
http://pefprints.pef.uni-lj.si/4554/
PDF - Predstavitvena datoteka,
prenos
(4,05 MB)
MD5: 06E6AEF20A8BEEB23E11FE4302E84D4F
Galerija slik
Izvleček
Namen magistrskega dela je obravnava motiva sanj v sodobni slovenski mladinski književnosti. V teoretičnem delu sem najprej opredelila dva pojma: mladinsko književnost in sanje. V sklopu mladinske književnosti sem se osredotočila na opredelitve, teorije in odprta vprašanja o naslovniku mladinske književnosti. Nato sem opisala pojem slikanice ter opozorila na pomembno vlogo interakcije med besedilom in ilustracijo. Nato sem izhajala iz dela The Magic Code: The Use of Magical Patterns in Fantasy for Children avtorice Marije Nikolajeve, predstavila glavni književni lik, njegovo prehajanje in vplivanje na resnični ter neresnični svet. V sklopu sanj sem se osredotočila na simbolni pomen in njegovo razlago. V prvem empiričnem delu sem predstavila 8 izbranih književnih del slovenskih mladinskih avtorjev z motivom sanj, jih verbalno in vizualno analizirala ter primerjala med seboj. Literarna analiza je predstavljena v obliki tabel s kategorijami, ki so pomembne za razumevanje motiva sanj. Določene kategorije iz prvega empiričnega dela so analizirane tudi v drugem empiričnem delu, v katerem sem analizirala 20 kratkih sodobnih pravljic v slikaniški knjižni obliki – slikanic z motivom sanj, ki so jih izdelali učenci tretjega razreda. Raziskava motiva sanj je pomembna za razumevanje motiva sanj v slovenski mladinski književnosti ter za uporabo književnih del z motivom sanj v osnovni šoli.
Jezik:
Slovenski jezik
Ključne besede:
sodobna slovenska mladinska književnost
Vrsta gradiva:
Magistrsko delo/naloga
Tipologija:
2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:
PEF - Pedagoška fakulteta
Leto izida:
2017
PID:
20.500.12556/RUL-93016
COBISS.SI-ID:
11636553
Datum objave v RUL:
24.08.2017
Število ogledov:
2127
Število prenosov:
223
Metapodatki:
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
KOSMATIN, Vesna, 2017,
Motiv sanj v sodobni slovenski mladinski književnosti
[na spletu]. Magistrsko delo. [Dostopano 17 april 2025]. Pridobljeno s: https://repozitorij.uni-lj.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=93016
Kopiraj citat
Objavi na:
Sekundarni jezik
Jezik:
Angleški jezik
Naslov:
A dream motif in contemporary Slovenian youth literature
Izvleček:
The purpose of this thesis is to discuss the motif of dreams in contemporary Slovene children’s fiction. The theoretical part discusses two terms: children’s fiction and dreams. In the scope of children’s fiction, the focus is the definitions, theories, and open questions regarding the target audience. Furthermore, the concept of picture book is discussed and the importance of interaction between text and illustration is identified. The basis for the research is the book by Maria Nikolajeva The Magic Code: The Use of Magical Patterns in Fantasy for Children. The main character is presented, and his transition from real to unreal world as well as his influence on both worlds is discussed. In the scope of dreams, the focus is the symbolic meaning of dreams and its interpretation. In the first empirical part, eight selected fiction books written by Slovene authors of children’s literature that include the motif of dreams are presented. These works are verbally and visually analysed, and comparative analysis is made. Literary analysis is presented in tables with categories essential for the understanding of the motif of dreams. Specific categories from the first empirical part are analysed in the second empirical part as well; this second part discusses twenty contemporary short fairy tale picture books. The picture books with the motif of dreams were written by the pupils of the third grade elementary school. The research on the motif of dreams is important for understanding the motif of dreams in Slovene children’s fiction, and for the use of literary works with the motif of dreams in elementary school.
Ključne besede:
contemporary Slovene children’s fiction
Podobna dela
Podobna dela v RUL:
Samo vključevanje v sodobno umetnost lahko vzgoji aktivnega državljana
Partnerstvo Pedagoške fakultete Univerze v Ljubljani in vzgojno-izobraževalnih inštitucij 2015
Partnerstvo Pedagoške fakultete Univerze v Ljubljani in vzgojno-izobraževalnih inštitucij
Posvetovanje Podpora psihologa učiteljem in vzgojiteljem pri delu z nadarjenimi, 25. 1. 2013, Pedagoška fakulteta Univerze v Ljubljani
The pedagogical value of the art museum's interpretive framework
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:
THE SATISFACTION OF ADMINISTRATIVE STAFF WITH TRAINING PROGRAMS AT THE FACULTY OF EDUCATION, UNIVERSITY OF LJUBLJANA
Professional Burnout of Museum Educators
Conceptual design of children's museum in Maribor
The function of museum pedagogy in the development of artistic appreciation
Nazaj