izpis_h1_title_alt

Uporaba animiranih filmov in risank pri poučevanju naravoslovnih tematik
ID Jeraj, Tina (Avtor), ID Susman, Katarina (Avtor)

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://pefprints.pef.uni-lj.si/4346/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Otroci se z risankami srečujejo že zelo zgodaj, tako v domačem kot v učnem okolju. Uporaba animiranih filmov pri pouku predstavlja motivacijsko orodje, poleg tega pa se ob premišljenem izboru risanke in spremljevalnih dejavnosti učenci tudi učijo. V prispevku je predstavljena raziskava o zastopanosti naravoslovnih tematik in naravoslovnih spodrsljajev (napak, ki so v nasprotju z realnostjo) v naboru risank, ki so trenutno aktualne med učenci. V okviru pedagoške raziskave smo v skupini tretješolcev zasledovali zaznavanje in odzive učencev na naravoslovne spodrsljaje v dveh izbranih risankah. Ob analizi risank smo ugotovili, da vsebujejo veliko naravoslovnih spodrsljajev, ki po vsebini zastopajo različne naravoslovne tematike. Raziskava je pokazala, da se učenci zavedajo, da so nekateri dogodki v risankah prikazani na nerealen način in o njih tudi kritično razmišljajo. Pri interpretaciji spodrsljajev si pomagajo s svojimi predstavami in pojmovanji, pri čemer potrebujejo tudi nekaj spodbude učitelja, saj za utemeljevanje posameznih spodrsljajev še nimajo usvojenega potrebnega znanja in terminologije. Pri pouku naravoslovja lahko prav naravoslovne spodrsljaje uporabimo kot izhodišče za eksperimentalno delo ali problemski pouk. V prispevku je predstavljen primer uporabe risanke v poučevanju naravoslovne tematike o snoveh, ki je opremljen s smernicami in izhodišči za aktivnosti v razredu.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:animirani film
Vrsta gradiva:Drugo
Tipologija:1.06 - Objavljeni znanstveni prispevek na konferenci (vabljeno predavanje)
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Leto izida:2016
Št. strani:1138-1150
PID:20.500.12556/RUL-88646 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:11408969 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:30.08.2017
Število ogledov:1462
Število prenosov:277
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Animated movies and cartoons in teaching science topics
Izvleček:
Children meet cartoons in their early childhood in their home environment and afterwards also in their school environment. Cartoons and animated movies in teaching process strongly motivates and evoke good learning processes through watching, discussing and active participation in accompanying classroom activities. In this contribution, the survey about the presence of science topics and science sli-ups (errors, in contrary with reality) in selected cartoons is presented. In the research, ten popular cartoons were included. In the pedagogical research among fifteen students of third year of primary school the students' perceptions and their responses on science slip-ups in two cartoons were followed. The analysis of cartoons revealed that they include many science slip-outs that can be classified into many science topics. Students are aware of many unreal scenes in the cartoons and they critically comment it. Students' interpretation are based on their experiences and prior knowledge. They often need teachers’ suggestions and guidance, since their prior knowledge and use of terminology does not allow for proper interpretation of science slip-ups. The science slip-ups can be included in science teaching as a launch for experimental activities or problem solving. An example of using cartoons in science teaching about substances and their properties is presented as well as the accompanying guidelines and proposals for preparation classroom activities through using cartoons.

Ključne besede:animated film

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj