Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali pa uporabite sodobnejši brskalnik.
Repozitorij Univerze v Ljubljani
Nacionalni portal odprte znanosti
Odprta znanost
DiKUL
slv
|
eng
Iskanje
Brskanje
Novo v RUL
Kaj je RUL
V številkah
Pomoč
Prijava
Podrobno
Glasba kot sredstvo za lažje razumevanje likovnih pojmov in zakonitosti
ID
Jeraj, Urška
(
Avtor
),
ID
Frelih, Črtomir
(
Mentor
)
Več o mentorju...
,
ID
Podobnik, Uršula
(
Komentor
)
URL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite
http://pefprints.pef.uni-lj.si/4171/
PDF - Predstavitvena datoteka,
prenos
(3,51 MB)
MD5: 027B5BCA6734CFD83382ECDD034B95E5
Galerija slik
Izvleček
V magistrskem delu sem se osredotočila na povezavo med likovno in glasbeno umetnostjo na področju ritma, harmonije, kompozicije in tonskih ubranosti. V teoretičnem delu sem vsako področje raziskala z vidika likovnega in glasbenega jezika ter z vidika povezave med njima. V empiričnem delu sem najprej izvedla spletno anketo med učitelji likovne umetnosti v slovenskih osnovnih šolah, s katero sem ugotavljala, če menijo, da sta likovni in glasbeni jezik sorodna jezika, če menijo, da je glasba ustrezen pripomoček za pomoč pri razlagi likovnih pojmov in zakonitosti in v katerih primerih uporabljajo glasbeno teorijo in glasbene primere za pomoč pri razlagi likovnih pojmov in zakonitosti. Nato sem v akcijski raziskavi učence 5., 7. in 8. razreda na specifičen inovativen način z uporabo glasbene teorije in konkretnih glasbenih primerov poučevala preučevana področja. Ritem, harmonija, kompozicija in tonske ubranosti so v učnem načrtu, vendar se jih ne poučuje z uporabo glasbe in glasbenih primerov. V akcijski raziskavi sem zato ugotavljala vpliv take vrste poučevanja na razumevanje učencev. Primerjava rezultatov znanja učencev pred in po izvedbi učnih ur je pokazala boljše razumevanje likovnih pojmov, kar me spodbuja k nadaljnjem raziskovanju povezave med likovno in glasbeno umetnostjo in pripravi konkretnih učnih pripomočkov, kjer bom lahko učinkovito uporabila pridobljeno znanje.
Jezik:
Slovenski jezik
Ključne besede:
Medpredmetno povezovanje
Vrsta gradiva:
Magistrsko delo/naloga
Tipologija:
2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:
PEF - Pedagoška fakulteta
Leto izida:
2016
PID:
20.500.12556/RUL-87140
COBISS.SI-ID:
11340105
Datum objave v RUL:
04.09.2017
Število ogledov:
1672
Število prenosov:
295
Metapodatki:
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
JERAJ, Urška, 2016,
Glasba kot sredstvo za lažje razumevanje likovnih pojmov in zakonitosti
[na spletu]. Magistrsko delo. [Dostopano 7 julij 2025]. Pridobljeno s: https://repozitorij.uni-lj.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=87140
Kopiraj citat
Objavi na:
Sekundarni jezik
Jezik:
Angleški jezik
Naslov:
Music as an aid for understanding visual art terms and concepts in an easier way
Izvleček:
In this master’s degree I focused on connection between visual and musical art in the areas of rhythm, harmony, composition and surround key bright-dark. In theoretical part I researched each area from perspective of visual and musical language and from the perspective of connection between them. In the empirical part, I have first conducted a web survey among teachers of visual arts in Slovenian primary schools, where the focus was on finding their opinion whether visual and musical language are related, if music is a suitable aid for easier understanding of visual art terms and concepts and in which cases do they use musical theory and musical examples to aid teaching of visual art terms and concepts. Later I conducted an action research in specific, innovative way among students of 5, 7 and 8 grade, teaching about areas I researched in this master’s degree, using musical theory and concrete musical examples. Although rhythm, harmony, composition and surround key bright-dark are present in teaching plan, they are not being taught with aid of music and musical examples. Therefore I have been evaluating the impact of this kind of teaching on student’s understanding. Comparison of results of students’ knowledge before and after the lessons showed better understanding of visual concepts, which encourages me to further research the connection between visual and musical art, and to prepare practical teaching tools, where I can efficiently use the knowledge which I collected from the research.
Ključne besede:
Cross-curricular integration
Podobna dela
Podobna dela v RUL:
Iščem podobna dela...
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:
Nazaj