izpis_h1_title_alt

Ocenjevanje znanja pri tehniki in tehnologiji na osnovi konceptualnih načrtov : diplomsko delo
ID Štepic, Petra (Avtor), ID Jamšek, Janez (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://pefprints.pef.uni-lj.si/4091/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Diplomsko delo je namenjeno učiteljem tehnike, ki si želijo kvalitativen pristop k učenju. Tega lahko dosežemo z grafičnim orodjem, kot je konceptualni načrt. Konceptualni načrti spodbujajo smiselno učenje tako, da pridobljeno znanje nadgradimo z vključitvijo novih pojmov, ki jim pravimo koncepti. Le tako znanje se bo preneslo v dolgotrajni spomin in ga bo moč priklicati tudi kasneje v življenju. Konceptualni načrt pa je še posebej priporočljiv pri predmetu tehnika in tehnologija v osnovnih šolah, saj lahko med seboj povezujemo tako teorijo kot praktični del. V diplomski nalogi lahko vidimo primere uporabe hierarhičnega konceptualnega načrta, s katerim predstavimo teorijo, in procesni konceptualni načrt, s katerim predstavimo izdelavo izdelka po korakih. Konceptualne načrte lahko uporabimo, preden učitelj preda znanje, lahko jih vpelje kot razredno aktivnost med poukom, lahko pa tudi pri ocenjevanju znanja. Učitelj mora konceptualne načrte vpeljati v razred postopoma, kot je opisano v diplomski nalogi. Preizkusi znanja s konceptualnimi načrti imajo naloge in točkovanje zasnovano malce bolj specifično, saj učitelji pri učencu ne vrednotijo zgolj poznavanja terminologije, temveč tudi smiselno postavitev pojmov. Pomembno vlogo pri konceptualnih načrtih pa imajo povezovalne besede, ki pojasnjujejo razmerja med pojmi. V diplomski nalogi so podani tudi primeri preizkusov znanja, z rešitvami, točkovanjem in ocenjevalno lestvico.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:tehnika in tehnologija, konceptualni načrt, grafično orodje, smiselno učenje, hierarhični konceptualni načrt, ocenjevanje znanja, povezovalne besede, koncepti
Vrsta gradiva:Diplomsko delo
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik:[P. Štepic]
Leto izida:2016
Št. strani:II, 121 str.
PID:20.500.12556/RUL-87024 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:62:37.091.279.7(043.2)
COBISS.SI-ID:11311689 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:05.09.2017
Število ogledov:1333
Število prenosov:218
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Design and technology knowledge assessment by concept maps
Izvleček:
The content of this thesis is targeted at technology teachers who wish to have a qualitative approach to teaching. The latter can be achieved by using graphical tools like concept maps. Concept maps stimulate meaningful learning by upgrading the gained knowledge with new notions called concepts. Only such knowledge will stay in the long-term memory and can be also accessed later in life. Conceptual plans are highly recommended in primary schools, namely for the subject design and technology, since it is possible to link theory and practice. The thesis includes cases of use of hierarchical conceptual plan, which presents the theory, and process conceptual plan, which presents the making of a product step by step. Conceptual plans can be used before the teacher passes the knowledge on to the students, as an activity during class, and also for knowledge assessment. As described in the thesis, the teacher has to introduce conceptual plans gradually. The tasks and scoring in the exams that use conceptual plans are a little bit more specific, since in addition to the knowledge of terminology also the meaningful notion setting is evaluated. Linking phrases have an important role in conceptual plans, since they explain relations between notions. The thesis also includes the examples of exams with answers, scoring and grading scale.

Ključne besede:engineering, technology, marking, tehnika, tehnologija, ocenjevanje

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj