izpis_h1_title_alt

Teoretični in didaktični vidiki verižnih ulomkov
ID Skubic, Katja (Avtor), ID Slapar, Marko (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu, ID Magajna, Zlatan (Komentor)

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://pefprints.pef.uni-lj.si/4040/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Verižni ulomki so v matematiki znani predvsem zaradi omogočanja natančnejše predstavitve racionalnih in iracionalnih števil. Verižni ulomki racionalnih števil so končni, medtem ko je treba za predstavitev iracionalnih števil vpeljati neskončne verižne ulomke. Teoretični del magistrskega dela bo poleg predstavitve osnovnih pojmov verižnih ulomkov, konvergence in iracionalnosti verižnega ulomka zajemal tudi natančnejšo obravnavo števila e, ki se ga da enostavno razviti v neskončni verižni ulomek in tako pokazati njegovo iracionalnost. Iracionalna števila namreč lahko na enoličen način predstavimo z neskončnim verižnim ulomkom, delne vsote neskončnega verižnega ulomka pa predstavljajo odlične racionalne približke števila, ki jim pravimo tudi konvergenti. V nadaljevanju bomo obravnavali periodične verižne ulomke in pokazali, da je neskončen enostaven verižni ulomek kvadratična iracionala, če in samo če je periodičen. Zapisana teoretična vsebina bo, skupaj s predstavitvijo osnovnega algoritma računanja verižnih ulomkov, vpeljava v empirični del. Empirični del bo predstavljal projekt, v katerem bomo verižne ulomke predstavili kot obogatitveno vsebino pouka matematike v osnovnih in srednjih šolah. Pokazali bomo, kako z različnimi učnimi pristopi obravnavati verižne ulomke z nadarjenimi učenci in dijaki.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:verižni ulomek
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Leto izida:2016
PID:20.500.12556/RUL-86814 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:11288137 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:05.09.2017
Število ogledov:1110
Število prenosov:154
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Theoretical in didactical aspects of continued fractions
Izvleček:
Continued fractions in mathematics are mainly known due to the need for a more detailed presentation of rational and irrational numbers. Continued fractions of rational numbers are finite, while for presentation of irrational numbers, it is necessary to introduce infinite continued fractions. The theoretical part of the master's thesis will, in addition to the presentation of the basic concepts of continued fractions, convergence, and irrationality of a continued fraction, also include a more detailed discussion of the number e, which can be easily expanded into an infinite continued fraction in order to demonstrate its irrationality. We are able to represent irrational numbers in a unique way with an infinite continued fraction, with its finite approximations representing an excellent rational approximation of the number, also called convergents. Hereinafter, we will address periodic continued fractions, and show that an infinite simple continued fraction is a quadratic irrational, if and only if it is periodic. This theoretical content, together with the presentation of the basic algorithm of the computation of continued fractions, will be an introduction to the empirical part. The empirical part will represent the project by means of which we will present continued fractions as an enrichment of the content for teaching mathematics in elementary and secondary schools. We will show how to use different learning approaches in teaching continued fractions to gifted students.

Ključne besede:continued fraction

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj