izpis_h1_title_alt

Poslanstvo zasebnih osnovnih šol v Sloveniji : diplomsko delo
ID Križan, Danjela (Avtor), ID Peček, Mojca (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://pefprints.pef.uni-lj.si/4012/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Diplomsko delo prikazuje pojavnost zasebnega osnovnošolskega izobraževanja v Sloveniji. V teoretičnem delu opisujem konceptualno osnovo zasebnega šolstva, izpostavim problemska vprašanja, ki se ob tem pojavljajo ter načela, ki usmerjajo delovanje zasebnih šol. V nadaljevanju predstavim zasebne šole, ki delujejo v Sloveniji, konkretno opišem njihovo pedagogiko oziroma usmerjenost vzgoje, pogled na razvojna obdobja otrok, vlogo učitelja, sodelovanje s starši ter njihovo poslanstvo. V empiričnem delu s kvalitativno analizo petih intervjujev z vodstvenim osebjem šol poskušam dobiti bolj celosten pogled na delovanje in z njim povezano poslanstvo zasebnih osnovnih šol v Sloveniji. Rezultate predstavim v vsebinskih sklopih: ustanovitev, namen ustanovitve, poslanstvo, svojevrstnost šole, vloga in izobrazba učitelja, motivi staršev pri vpisu, sodelovanje staršev s šolo, socialna raznolikost in šolnine, vpis v zasebno osnovno šolo ter vidik delovanja zasebnih šol v prihodnosti. Namen ustanovitve in poslanstvo zasebnih šol se kaže v drugačni pedagogiki ali drugačni vzgoji, ki je staršem zanimiva. Posebnost zasebnih šol se odraža v predmetniku, metodah dela in vzgojnih pristopih. Učitelji v zasebnih šolah svojo izobrazbo razširijo s poznavanjem pedagogike, ki ji na šoli sledijo oziroma v kolikor je to svojevrstnost šole, sprejemajo religiozno usmeritev šole. Motivi staršev pri vpisu so različni, prednjači želja po vzgoji in izobraževanju njihovih otrok po pristopih, ki jih šole ponujajo. Sodelovanje staršev s šolo ni obvezujoče, angažiranost je po mnenjih večine vodij velika. Višina šolnine je neenotna tako med šolami kot tudi med učenci iste šole. Opazna je socialna raznolikost vpisanih otrok. Večinoma se prepoznavnost šole širi ustno, med starši, šole se ne poslužujejo oglaševalskih sredstev. Razvoj šol v prihodnosti večina ravnateljev povezuje z nadaljevanjem poslanstva, nekateri z nadgradnjo srednješolskega izobraževanja, precej njih opozori na željo po spremembah ureditve sofinanciranja zasebnih šol ter poudarijo, da želijo z vzgojo in izobraževanjem, ki jo izvajajo v slovenskem šolskem prostoru obogatiti ponudbo in doprinesti k razvoju šolstva v Sloveniji.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:zasebne osnovne šole, zakonska ureditev, alternativni pedagoški pristopi
Vrsta gradiva:Diplomsko delo
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik:[D. Križan]
Leto izida:2016
Št. strani:V, 113 str.
PID:20.500.12556/RUL-86776 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:37.018.593(043.2)
COBISS.SI-ID:11274569 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:05.09.2017
Število ogledov:1802
Število prenosov:208
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Goals of private primary schools in Slovenia
Izvleček:
The thesis describes private primary education in Slovenia. The theoretical part discusses the conceptual basis of private education, highlights emerging issues and the principles which direct how private schools operate. Next, I present the different private schools in Slovenia, the specific teaching methods and focus, describe their pedagogical and educational orientation, their view on the developmental stage of the child, the teacher's role, cooperation with parents and their educational goals. In the empirical part, I present a qualitative analysis based on five interviews with management staff of school in an attempt to present a comprehensive overview of the work and goals of private primary schools in Slovenia. Results are presented in several sections dedicated to specific topics: the foundation, the purpose of the establishment of the school, goals of private primary school, uniqueness of the school, the role of the teacher, the motives of the parents, parental involvement with the school, social diversity and tuition fees, ensuring enrolment and the aspect of the school’s future activities. The purpose of establishment of private schools and their goals are reflected in different pedagogical approaches or other educational approaches of interest to parents. The specific nature of different private schools is reflected in their curricula, working methods and educational approaches. Teachers in private schools their education expand their knowledge of pedagogical approaches the school represents, or by accepting the religious inclination the school, if such inclination exists. The motives of the parents in enrollment are different, leading the desire for education of their children under the approaches that schools offer. Cooperation with the school is not mandatory, but parental involvement is substantial in the schools’ opinion. The tuition fee varies both between schools and between pupils of the same school. Promotion of school mostly spread through word of mouth among parents, schools do not make use of advertising. The development of schools in the future, as reported by heads of schools, is associated with the continuation of the educational goal, some by upgrading secondary education, much of them highlighting the current unequal regulation of co-financing of private schools and emphasize that they want, with education they offer, to enrich and contribute to the development of education in Slovenia.

Ključne besede:private school, Slovenia, privatna šola, Slovenija

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj